خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

باغکل

يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ق.ظ

خبر تاسف بار غرق شدن یک جوان یاسوجی در دریاچه سد باغکل مردم خوانسار رو دوباره شوکه کرد،با این حساب دریاچه سد باغکل تا حالا 3 نفر قربانی گرفته،البته قربانیانی که قربانی غفلت خودشون شدند.متاسفانه اغلب کسانی که جهت تفرج به نزدیک دریاچه سدها و آب بندها و یا سواحل رودخانه ها و.... می آیند آبهای این مناطق رو با استخر 2 متری پارک آبی اشتباه گرفته و بدون توجه به خطرات احتمالی تن به آب می زنند.

البته اغلب اهالی بومی با توجه به شناختی که از شیب دریاچه سدها و سرعت جریان زیر سطحی آب دریاچه ها دارند حاضر به شنا در این اماکن نیستند و به همین خاطر اغلب قربانیان رو افراد غیر بومی تشکیل می دهند...

اگر بخواهیم منصفانه دنبال مقصر بگردیم مقصر اول و اصلی اینگونه حوادث خود قربانیان هستند که بدون توجه به خطرات احتمالی وارد یک محدوده آبی ناشناخته می شوند و بدون اینکه شناختی از عمق آب،شیب زمین بستر سد،سردی و گرمی آب و یا شدت جریانات زیر سطحی داشته باشند خود را به خطر میاندازند که این ورود به محدود میتونه ورود به داخل آب جهت آب تنی و شنا و یا قرار گرفتن در نواحی پر خطر مجاور جهت گرفتن عکس باشه،همچنین نقش مدیریت سدها نیز در این خصوص کم نیست البته فراموش نکنید که وظیفه اصلی امور آب مناطق و مدیریت سدها در بحث ایمنی فنس کشی و یا ایجاد دیوار حائل در مناطق پر خطر دریاچه سدها بوده و رسم نیست که کل محدوده دریاچه سد فنس کشی بشه ولی نصب تابلوهای بزرگ اخطار و بکارگیری گشت های حفاظتی در روزهای شلوغ از جمله کارهائی هستش که باید صورت می گرفت.

در میان جنگ رسانه ائی کامنت ها در ذیل این خبر در خوانسار نیوز جالب بود و  شاهد کامنت های مختلف و اظهار نظرهای گوناگون نظر دهندگان در ذیل این خبر بودیم که متاسفانه بعضی از دوستان هیجان زده(جو زده)شده و اظهارنظرهای آنچنانی کردند.

حل این معضل که دامنگیر تمام سدها و آب بندها و شهرهای ساحلی ایران هستش با استخدام غواص و بکارگیری تیم امداد و نجات دائمی میسر نیست و تا اهالی و مسافران در این خصوص آگاه نشوند در فصل گرم سال هر هفته شاهد این دست حوادث خواهیم بود. البته وجود قایق و غریق نجات در این منطقه ضروری هستش و امور آب موظف به صدور مجوز بکارگیری قایق هلال احمر می باشد.

به هر صورت امیدوارم در آینده دوباره شاهد چنین حوادثی نباشیم .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۷
سیدشهاب میرشفیعی

سد باغکل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی