خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

۲۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۸مهر

دعوا بر سر اینکه امسال فلات ایران درگیر زمستانی بسیار سرد و بحرانی خواهد بود یا زمستانی گرم و پر بارش بین ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی بالا گرفته و هر یک با استناد به یک سلسله اطلاعات تخصصی مدعی هستند که زمستان امسال آنگونه خواهد بود که ایشان می گویند،البته نقطه مشترک نظر هر دو نهاد بروز پدیده ال نینوی بزرگ(انسوی قوی)در اقیانوس های آرام شرقی و هند غربی و اطلس شمالی می باشد ولی هر یک تفسیر جداگانه ائی از این ماجرا دارد.

سیدشهاب میرشفیعی
۲۷مهر

گذشته از سیاسی شدن برخی از نوحه‌ها و حتی توهین به برخی شخصیت‌های سیاسی از منابر روضه‌خوانی، محتوای اشعار نوحه‌ها نیز در چند سال اخیر چالش برانگیز شده است. در حالی که لحن موسیقایی نوحه‌های قدیمی در سال‌های گذشته سنگین و اشعار هم به مناقب اهل بیت(ع) اشاره داشتند و با وجود برخی انتقادها، اما اغلب به دانش مذهبی عزاداران اضافه می‌کردند، اما در چند سال گذشته ورود سبک جدیدی از مداحی‌ها موجب تحول در وزن و محتوای اشعار این نوحه‌ها شده است.

به گزارش خبرآنلاین این سبک جدید موسیقایی در نوحه‌ها از اواخر دهه 70 و با ورود سبک شور به مداحی‌ها باب شد. سیدمحمدجواد ذاکر مبدع این سبک نوحه‌خوانی بود که به رغم مخالفت برخی از روحانیون و شخصیت‌های مذهبی اما استقبال جوانان از این مداح جوان و نوحه‌خوانی‌اش، سبب تداوم این سبک مداحی شد. ذاکر البته اشعار خاصی را در مداحی خود به کار می‌برد. بیراهه نیست اگر بگوییم او نحستین مداحی بود که واژه «سگ» را در مداحی‌هایش وارد کرد؛ آنجا که او در یکی از مداحی هایش خواند: «منم سگ کوی حسین / دیوانه روی حسین/کشته مرا کشته مرا/ تیغ دو ابروی حسین ...».

سیدشهاب میرشفیعی
۲۷مهر

آن کس که باد بکارد،عاقبت طوفان درو می کند

و

آن کس که ریا بکارد،عاقبت نقاق درو خواهد کرد

سیدشهاب میرشفیعی
۲۵مهر

عکس تزئنی می باشد

دیروز تو خیابان یک ماشین نوشته ویژه ماه محرم نظرم رو به خودش جلب کرد که ضمن عرض پوزش از همه شما عزیزان بابت نقل آن و صرفأ جهت اطلاع خوانندگان عزیز،این ماشین نوشته رو نقل می کنم:

سیدشهاب میرشفیعی
۲۲مهر

مراسم رونمایی کتاب گلچینی از آثار شکسته نستعلیق یدالله کابلی خوانساری با عنوان «سماع در سماع» با حضور معاون امور هنری وزیر ارشاد، هنرمندان و علاقه‌مندان شامگاه دوشنبه، 20 مهر، همزمان با روز بزرگداشت حافظ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

سیدشهاب میرشفیعی
۲۲مهر

حضرت آیت الله خامنه ائی رهبر معظم انقلاب اسلامی،چند روز پیش در دیدار با مدیران و مسئولان رسانه ملی(صدا و سیما) هشدارهائی را در زمینه جنگ نرم دشمنان انقلاب و استحاله نظام بیان فرمودند و به نوعی نگرانی خود را از وضع موجود ابراز داشتند،ولی چرا ایشان جمع مدیران و مسئولان رسانه ملی را برای بیان چنین دغدغه ائی انتخاب نمودند؟

سیدشهاب میرشفیعی
۲۱مهر

سیدشهاب میرشفیعی
۱۷مهر

امروزه معضل بیکاری مخصوص شهرهای کوچکی مانند خوانسار نیست و تقریبأ با شدت و ضعف این معضل دامنگیر همه نقاط کشور شده است،بدون شک اگر مسئولان ارشد کشور همین امروز فکری برای مهار لشکر میلیونی بیکاران نکنند باید در آینده ائی نچندان دور منتظر تبعات منفی سیاسی و اقتصادی این معضل باشند...تاریخ در سراسر دنیا نشان داده است که این لشکر بیکاران با هیچ دولت و نظامی شوخی نداشته و همانند یک سیل ویرانگر توانائی بر هم ریختن ارکان سیاسی،اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ائی را دارا می باشد.

سیدشهاب میرشفیعی
۱۷مهر

این مطلب به توصیه یکی از خوانندگان عزیز این وبلاگ و در راستای انعکاس دغدغه های شخصی اینجانب و آن دوست گرامی تنظیم یافته. 

این روزها اغلب شهرها و روستاهای ایران بتدریج رنگ ماه محرم بخود می گیرند و بیشتر ایرانیان خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم سوگواری آقا ابا عبدا...الحسین(ع) آماده می کنند ولی نکته ائی که در این میان فکر من را بخودش مشغول کرده نوع برحورد و رفتار خیلی از ما در این ایام است.

سیدشهاب میرشفیعی
۱۵مهر

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با آنا، با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی برجام در نشست علنی هفته آینده مجلس، گفت: برخی اخبار منابع موثق از این حکایت دارد که نمایندگان تندرو و نمایندگان دلواپس، قصد نصاب‌شکنی مجلس را در جریان بررسی طرح اجرای برجام در روز یکشنبه دارند.

سیدشهاب میرشفیعی