خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

اقدام عجولانه

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۵۶ ب.ظ


رسانه های خبری امروز خبر از وصول طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ائی به هیأت رئیسه مجلس دادند.این طرح که ذیل آن را 80 نفر از نمایندگان تندروی مجلس (و از جمله جناب آقای سیدمحمد حسین میرمحمدی نماینده گلپایگان و خوانسار)امضاء نموده اند دولت را مکلف به ترک میز مذاکره با آمریکا تا زمان رفع تهدیدات می نماید.

این طرح که بازخوردهای متفاوتی در محافل سیاسی داخل و خارج از کشور داشت موجی از نگرانی را درباره آینده مذاکرات بوجود آورد چرا که این طرح بیش از آنکه اقدامی موثر در راستای اعتماد سازی بین المللی از سوی ایران تلقی گردد اقدامی تحریک آمیز و غیر سازنده تلقی شده و مایه خوشحالی سران اسرائیل،کشورهای حوزه خلیج فارس و جناح تندروی جمهوری خواه آمریکا را فراهم آورد و بیش از پیش فضا را برای یک التهاب نظامی در منطقه علیه ایران مهیا نمود.

هر چند که حتی رئیس مجلس نیز از این طرح استقبال ننمود و دولت نیز روی خوشی به این طرح نشان نداد ولی این طرح ناپخته و  نسنجیده آثار  مخرب خود را در عرصه بین المللی گذاشت و بهانه را به دست جنگ طلبان آمریکائی و اسرائیلی و حامیان میلیاردر عربشان داد تا ایران را کشوری غیر قابل اعتماد معرفی کنند.

البته اینجانب نمی دانم که جناب آقای سیدمحمد حسین میرمحمدی نماینده محترم گلپایگان و خوانسار چه هدفی را از امضاء این طرح و قرار گرفتن در کنار آقایان حمید رسائی و روح الله حسینیان دنبال می کند اما این را خوب می دانم که جناب آقای سیدمحمد حسین میرمحمدی نماینده تمام عیار موکلین خود در شهرهای خوانسار و گلپایگان نبوده و با این اقدام موجبات وهن موکلین خود را فراهم آورده است.

قضاوت درباره آقای میرمحمدی که از حامیان سرسخت جناب آقای احمدی نژاد بوده( و احتمالأ کماکان هست)  و اینکه تا چه اندازه موجبات رفع مشکلات حوزه انتخابیه و احقاق حقوق موکلین خود را فراهم آورده با مردم خوب خوانسار و گلپایگان است ولی قضاوت در رابطه با این اقدام غیر سازنده ایشان  و اینکه این اقدام تا چه مقدار فضا را برای دشمنان ایران مهیا نموده به همه مردم ایران مربوط می شود.

به هر حال امیدوارم جناب آقای میرمحمدی حداقل با خواست و نظر موکلین خود در رابطه با تنش زدائی از روابط خارجی ایران و اقدام سازنده در مسیر مذاکرات هسته ائی و رفع تحریم های ظالمانه غرب همگام و هم قدم شوند تا در آینده نام نیکی از وی به جای ماند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۲
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۲)

در اینکه این دوستان و از جمله آقای میرمحمدی در جناح موافق دولت نیستند شکی نیست اما این اقدام از جهت منافع ملی اقدام خوبیه. این اقدام یک برگ به دست مذاکره کنندگان میده که روی میز بگذارند و بگند در کشور ما تندروهایی هستند که ما باید پاسخگوشون باشیم و اگر ما به نتیجه نرسیم و اونها بر سر کار بیاند اصلا اهل مذاکره نیستند و همین برگ، قدرت چانه زنی اونها رو بالا میبره.
این قدم در طرف مقابل هم داره اجرا میشه. بازی کنگره دقیقا تو همین چارچوبه...
پاسخ:
من با اعمال نظارت مجلس بر روند مذاکرات موافقم ولی با ترک میز مذاکره نه
این طرح دولت را موظف به ترک میز مذاکره می کنه...وقتی میزی نباشه کدام برگ برنده رو میشه روش گذاشت؟
البته خطاب من به جناب آقای میرمحمدی بود...ایشان بجای اینکه دنبال این تندروی ها بروند بهتره به فکر مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه باشند،خونسار و گلپایگان که به حق یکی از مستعدترین مناطق ایران هستند هنوز از هزار و یک مشکل ریز و درشت رنج می برند...
بحث اقدام به ارائه طرح بود نه تصویب طرح. اینها دو چیز مختلفند.
فعلا که تکذیب شد اما به نظر من اگر هم این طرح وجود خارجی داشت و به صحن مجلس میرفت، تصویب نمیشد. و در حد همون برگ به درد میز مذاکرات میخورد.
پاسخ:
البته طرح به رئیس مجلس اعلام وصول شد اما چون در مورد امضاء ها تشکیک شد علی الظاهر از فوریت خارج شد...از نظر من ارائه این طرح از اساس غلط بود و اگر تصویب میشد که واقعأ مایه تاسف بود...من خودم دل خوشی از آمریکا و روسیه و انگلیس ندارم ولی راه تقابل با این دولت ها رو هم ترک مذاکره و خدای نکرده اقدام نظامی نمی دونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی