خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

معمای شاه

دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۳۹ ب.ظ

 

از شامگاه جمعه مورخ 15-8-94 پخش سریال معمای شاه ساخته محمدرضا ورزی آغاز می شود،محمدرضا ورزی کارگردان جوان و جویای نامی است که ساخت دو سریال نچندان موفق «سالهای مشروطه» و «تبریز در مه» را در کارنامه کاری خود دارد و در بین کارگردانان تلویزیونی ایران به فردی دارای روابط قوی با مدیران صدا و سیما معروف است،متاسفانه محمدرضا ورزی از جمله کارگردانانی است که بجای ساخت سریال تاریخی سعی در نوشتن مجدد تاریخ آن هم طبق میل و سلیقه کارفرمای خود داشته و به هیچ عنوان به واقعیت های تاریخی وفادار نمی باشد بنحویکه در سریال سالهای مشروطه آنچنان تاریخ را تحریف نموده بود که حتی صدای مدیران تلویزیون را هم در آورد.

هرچند محمدرضا ورزی سعی دارد بعنوان علی حاتمی دوم و رقیبی برای مسعود جعفری جوزانی و حسن فتحی و کمال تبریزی تلقی گردد ولی بواسطه همین تحریف های تعمدی در تاریخ و توهین به شعور مخاطب همواره سریال های پر هزینه وی در ذهن اکثر مخاطبان،برنامه هائی دست چندم و حتی مبتذل محسوب می گردید.

البته در مورد سریال معمای شاه و با توجه به معاصر بودن زمان آن و نزدیک بودن اتفاقات آن با زمان حاضر امیدوارم آقای ورزی به واقعیت های تاریخی وفادار بماند و ضمن عدم تحریف تاریخ و احترام به شعور مخاطب،سریالی قابل قبول را به یادگار بگذارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۱
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۴)

من هم از تحریف تاریخ میترسم ...
پاسخ:
البته فیلم های ورزی بیشتر جنبه سرگرمی دارند تا تاریخ نگاری...خودش هم در مصاحبه هاش به این نکته اقرار و اذعان داشت که این فیلم  نقل تاریخ در قالبی رمانتیک هستش...
فعلا که با قسمت اولش نمیشه خیلی قضاوتش کرد, ولی با محتوای پستتون موافقم و من هم امیدوارم این بار غافلگیرمون کنن:)
پاسخ:
امیدوارم
۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۲:۱۵ اعظم رنجبر
من کلاً فیلم های از این تیپی رو دوست دارم نه بابت محتوی آن بلکه بخاطر صحنه ها و گریم های آن مشتاقم که ببینم.
پاسخ:
پس پیشنهاد می کنم سری کامل حریم سلطان رو از اول تا آخر تماشا کنید...پر است از این گریم ها و شخصیت های پر طمطراق
۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۶:۴۷ اعظم رنجبر
علاقه چندانی نسبت به تاریخ کشورهای دیگر ندارم و این قسمت از تاریخ کشور خود را هم می دانم پس قاعدتاً آن جنبه فیلم  را که گفتم برایم جذاب می شود.
پاسخ:
انشالله این سریال مطلوب شما واقع گردد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی