خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱مرداد

 زیر پوست یک خبر-خوانسارنامه

مطلب زیر به قلم دوست بزرگوار و استاد خوبم جناب آقای علیرضا خانی سردبیر محترم روزنامه وزین اطلاعات می باشد که در روزنامه اطلاعات روز شنبه مورخ 31 مرداد 1394(شماره 26233)منتشر شده است که با توجه به مضمون خوب و مفید آن دلم نیامد آن را بازنشر نکنم:

سیدشهاب میرشفیعی
۲۹مرداد

دوستان عزیز

من جدیدأ با یک تاسیس(عرف ابداعی)حقوقی نسبتأ جالب و تقریبأ منحصر بفرد تو خونسار مواجه شدم و آن هم اینکه علی الظاهر در بعضی از باغات خونسار مالکیت زمین از درخت گردوی کاشته شده روی آن زمین جداست...

سیدشهاب میرشفیعی
۲۸مرداد

...خونسار رو می گذرم گوشه قلبم و تو دل تهرون گم میشم...

برای من که به حکم تقدیر محکوم به تهرانی بودنم،خونسار یه جای خیلی دوره...اونقدر دور که باید قیدش رو زد و بکلی فراموشش کرد...ولی مگه میشه آدم ریشه هاش رو فراموش کنه...ولی خوب چاره ائی نیست،گاهی وقت ها آدم باید خیلی چیزها رو فراموش بکنه...البته نه اینکه دلش بخواد بلکه چون مجبوره باید بعضی چیزها و بعضی جاها رو فراموش بکنه...

من هم می خواهم همین دور و بر تهران یه جای دنج برای خودم پیدا کنم و اسمش رو بگذارم خونسار...و اگه کسی از من پرسید کجائی هستی مثل همه اونها که خودشون رو تو دل تهرون گم کردن به دروغ جواب بدم...بچه ناف تهرون...

سیدشهاب میرشفیعی
۲۵مرداد

استاد محمد علی جمال زاده  در مجموعه داستانهای یکی بود یکی نبود داستانکی به نام بیله دیگ،بیله چغندر داره که وصف حال خیلی از ما ایرانی هاست...از قدیم گفتن آدم باید همه چیزش به همه چیزش بیاد،یعنی نمیشه با کت و شلوار،گیوه و کفش کتونی پوشید و یا با داشتن تفکرات سنتی جوامع شرقی ادای روشنفکرهای پاریسی رو در آورد.

سیدشهاب میرشفیعی
۲۲مرداد


روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 22 مرداد 94 در گزارشی به نقل از استاندار اصفهان خبر از پیشرفت 70 درصدی طرح قطار سریع السیر تهران -اصفهان البته در حوزه استان اصفهان داد.استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه طرح قطار سریع السیر اصفهان – تهران با جدیت در حال پیگیری است، گفت: قرارداد منعقد شده در دولت قبل برای اجرای این طرح ۷ میلیارد یورو پیش بینی شده بود که با بررسی‌های انجام شده در دولت یازدهم این میزان به رقم واقعی 4 میلیارد یورو کاهش داده شد.

سیدشهاب میرشفیعی
۲۱مرداد


پروژه انتقال پایتخت شروع نشده به خط پایان رسید و در اولین نشست کارگروه امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی-اداری کشور  همه اعضاء به اتفاق آراء این پروژه را مردود دانسته و با این انتقال پایتخت مخالفت نمودند.البته از ابتدا هم معلوم بود که این کار نه در توان این دولت است و نه عزمی جدی در کشور جهت این امر وجود دارد ولی به هر حال این طرح ناکام به قصد انجام نشدن کلید خورد تا آب پاکی را روی دست همه ایرانیان بریزد و زمینه را برای رشد هر چه بیشتر این کلانشهر فراهم آورد.

سیدشهاب میرشفیعی
۱۸مرداد


همیشه این سئوال برای اینجانب وجود داشت که چرا خوانسار با وجود این همه دانشگاه و جوانان تحصیل کرده و نخبه فاقد پارک علم و فناوری می باشد،هر چند که آقای پور احمدی (فرماندار سابق خوانسار) به دنبال ایجاد چنین پارکی در خوانسار بود ولی عمر فرمانداری ایشان آنقدر نبود که چنین مرکزی را در خوانسار ایجاد کند.

سیدشهاب میرشفیعی
۱۲مرداد


در بخش نخست به بررسی دو نمونه از اقدامات ترویجی در زمینه معرفی شهرستان خوانسار پرداختیم و در این بخش قصد در بررسی 2 مورد باقی مانده دیگر داریم.

سیدشهاب میرشفیعی
۱۰مرداد

این نوشتار را می خواهم با طرح یک پرسش آغاز کنم،به نظر شما چند درصد مردم ایران خوانسار را بعنوان یک مقصد گردشگری می شناسند و از این میزان چند درصد مایل به مسافرت به خوانسار و اقامت بیش از 24 ساعت در این شهر هستند؟البته در مقابل این سئوال چند سئوال نیز از سوی گردشگران مطرح می گردد و آن هم  اینکه جاذبه های گردشگری خوانسار در فصول مختلف سال کدامند؟امکانات رفاهی شهر کدامند؟سوغات شهر چیست؟و سئوالات دیگری از این دست...

با نگاهی گذرا به راهبردهای شهرهای موفق در جذب گردشگر علی الخصوص در خارج از کشور متوجه می شویم اغلب این شهرها با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی ترویجی موجبات جذب گردشگران فراوانی را به سوی خود ایجاد نموده اند.

سیدشهاب میرشفیعی
۰۹مرداد

پس از گذشت 28 سال و یک روز و تلاش زیاد برای یافتن عکس های اینجانب از سیل مهیب 6 مرداد سال 1366 ،خلاصه امروز (هشتم مرداد 1394)سه قطعه از عکس های مربوط به آن واقعه دردناک که توسط شوهر خاله محترم اینجانب آقای مهندس حسین رستمی که در آن سالها یکی از معاونان وزیر وقت کشاورزی بودند گرفته شده به دست اینجانب رسید.

سیدشهاب میرشفیعی