خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

بحران سیاست زدگی

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۲۴ ب.ظ

بنظر من مردم هیچ کجای دنیا به اندازه مردم ایران دچار سیاست زدگی نیستند.

مردم ایران بیش از اندازه درگیر سیاست  هستند و تو ایران حتی آب خوردن هم رنگ و بوی سیاسی بخودش گرفته و بنظر می رسه بطور دسته جمعی همه ما دچار مسمومیت سیاسی شده ایم و کلی هم به این موضوع افتخار هم می کنیم.

شاید یک کشاورز تو یکی از روستاهای کوچک مرکز ایالات متحده آمریکا ندونه رئیس جمهور ایران کیه،شاید برای یک ماهیگیر اهل اوکیناوای ژاپن سیاست خارجی کره شمالی و چین(که همسایه دیوار به دیوار ژاپن هستند)اهمیت چندانی نداشته باشه،شاید برای یک معلم روستائی در سوئیس انتخاب ترامپ یا کلینتون بعنوان رئیس جمهور آمریکا اصلاً اهمیتی نداشته باشه ولی برای اغلب ما ایرانی ها این چیزها مهم هستند.

نرخ کالاهای داخلی ما رو دلار آمریکا مشخص می کنه و دغدغه ما شده سیاست بین الملل،اخبار تلویزیون ما در مورد همه جای دنیا خبر داره الا کشور ایران.

زندگی ما ایرانی ها به سیاست داخلی و خارجی،جناح چپ و راست،برجام،انتخابات آمریکا،سیاست های آل سعود و جنگ داخلی سوریه و یمن و... گره خورده و بدون اینکه خودمون هم بدونیم غرق در چیزهائی هستیم که حتی ارزش فکر کردن هم ندارند.

شاید غرق بودن تو همین موضوعات حاشیه ائی باعث عقب ماندگی مملکت ما شده...شاید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۷
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۱)

۱۹ آذر ۹۵ ، ۰۸:۱۵ ــ ـکمشـــ
دقیقا دقیقا
به نظرم بدجور اصل زندگی رها شده. به نظرم مقصر اصلی هم رسانه‌ها هستند. و البته خودمون که تن دادیم به این وضعیت. خودمون هم تا جایی بخوایم چار کلمه حرف بزنیم میریم سراغ سیاست. حتی تو همین وبلاگستانی که اختیارش دست خودمونه.
پاسخ:
دقیقاً

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی