خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

آبستراکسیون بر علیه یک ملت

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۳ ب.ظ

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با آنا، با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی برجام در نشست علنی هفته آینده مجلس، گفت: برخی اخبار منابع موثق از این حکایت دارد که نمایندگان تندرو و نمایندگان دلواپس، قصد نصاب‌شکنی مجلس را در جریان بررسی طرح اجرای برجام در روز یکشنبه دارند.
این نماینده مجلس گفت: متأسفانه این کار نمایندگان در شأن مجلس و ملت نیست و ممکن است این کارشان تبعات زیادی را به جا بگذارد، ولی ما این طرح را به سرانجام می‌رسانیم.
وی افزود: طرح اجرای برجام، یک طرح کارساز است که با همکاری شورای عالی امنیت ملی و وزارت دفاع و همه پتانسیل نظام تهیه شده است تا یار دولت برای حسن اجرای برجام باشد ولی جمعی که در اقلیت قرار دارند، قصد دارند مجلس را در جریان بررسی این طرح از نصاب قانونی بیندازند.
پیرمؤذن همچنین درباره گزارش هزار صفحه‌ای کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز گفت: به گفته مخبر کمیسیون برجام، گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام در هزار صفحه تهیه شده است که می‌خواهند ‌آن را به گوش افکار عمومی و صاحب‌منصبان برسانند. حال آنکه، طبق شواهد، آنچه نوشته شده، خارج از کمیسیون، جمع‌بندی شده و اراده‌ای خارج از مجلس در آن دخیل بوده است. این موضوع، قطعا شأن مجلس را زیر سؤال می‌برد و جای تأمل دارد.
آبستراکسیون به معنای نصاب‌شکنی، عدم حضور عمدیِ گروهی از نمایندگان مجلس در هنگام رأی‌گیری، به ‌قصدِ از اکثریت انداختن مجلس و جلوگیری از تصویب یک لایحه یا طرح است.
طبق ماده 98 آیین‌نامه داخلی مجلس، انعقاد رسمى جلسات و اعتبار أخذ رأى، منوط به حضور حداقل دوسوم مجموع نمایندگان است.
واقعأ باید برای نمایندگانی متاسف شد که برای منافع جناحی،منافع یک ملت را قربانی می کنند...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۵
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی