خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

لاله های واژگون

سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ

ستون پیشخوان خبر روزنامه دنیای اقتصاد مورخ ششم مرداد 94 در مطلبی به بیان نگرانی های خانم ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با لاله های واژگون پرداختند.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه گردهمایی سراسری مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در شهرستان بروجن اظهار داشت: جوانان به دلایلی مختلف نگران آینده هستند که مهمترین آنها اشتغال، ازدواج و صلح و آرامش در دنیا و از همه مهمتر بحث محیط زیست است که از یک دغدغه محلی به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است.
وی افزود: یکی از دلایلی که جوانان معترض هستند این است که همیشه از جوانان استفاده ابزاری شده است و در مسائل و تصمیم گیری ها دخالت داده نمی شوند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در حوزه محیط زیست یک حس نگرانی و یک جریان اجتماعی شکل گرفته است که در این جریان ها جوانان نقش کلیدی دارند.
ابتکار در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه محیط زیست، بیان کرد: لاله های واژگون در معرض تهدید هستند که این گونه گیاهی ذخیره ژنتیک جهانی است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ۵۰ درصد گونه های گیاهی و جانوری به طور کامل منقرض شده اند، بیان کرد: در این ۷۰ سال اخیر که بشر به علم و فناوری رسیده است، این انقراض  ها اتفاق افتاده است.
وی عنوان کرد: این حس تعلق به آینده که در جوانان است باعث می شود که نسبت به حفاظت از محیط زیست حساس باشند.
ابتکار عنوان کرد: ۷۵۰ تشکل فعال در حوزه محیط زیست در کل کشور فعال است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: در حوزه محیط زیست باید در حوزه فرهنگی بسیار کار و باید در خصوص تغییر نگرش ها در حوزه محیط زیست تلاش شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۶
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۲)

چه فایده ؟
همش سخنرانی و همایش و...
کو عمل کو نتیجه :(
پاسخ:
البته این همایش برای حفظ لاله های واژگون خوانسار نبود و محور آن لاله های واژگون استان چهارمحال و بختیاری بود...خوشبختانه خوانسار همایش و سمینار نداره:)
از خونسار که دیگه نابود شد رفت پیکارش
لااقل از کوهرنگو مواظب باشند
پاسخ:
اگه همه همت کنیم و چند سال کل گلستانکوه رو قرنطینه و قرق مطلق کنیم(مثل کاری که تو دشت لار البرز مرکزی کردند) و مجوز چرای دام رو چند سال معلق اعلام کنیم و حتی اجازه ورود رهگذر هم به منطقه داده نشه (قرق مطلق برای دام -انسان-خودرو)بعد از چند سال گلستانکوه دوباره میشه گلستانکوه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی