خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

دیدار در وقت اضافی

چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ق.ظ

مذاکرات هسته ائی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 به وقت اضافی یک هفته ائی کشیده شده و در حالیکه هیچ کس به جز اعضاء تیم های مذاکره کننده و مقامات ارشد دولت های درگیر مذاکرات از مفاد مذاکرات و اختلافات اطلاع درستی ندارند بازار گمانه زنی ها داغ داغ شده...

در این میان برخی معتقد به شکست مذاکرات و برخی دیگر معتقد به حصول توافق جامع بوده و برهمین اساس سناریوهای مختلفی را تعریف و چشم اندازهای مدنظر خود را ترسیم می کنند و همین آینده مبهم مذاکرات باعث بلاتکلیفی بازارهای داخلی شده و تقریبأ اغلب فعالان بازار با احتیاط بسیار و صرفأ در حد رفع حاجت به فعالیت می پردازند.

اگر واقع بین باشیم می پذیریم که مساله هسته ائی و تحریم ها در اقتصاد ایران موثر بوده و هرگونه نتیجه مثبت یا منفی مذاکرات در کوتاه مدت و میان مدت بر کل اقتصاد ایران تاثیر مستقیم خواهد گذاشت،البته عدم حصول توافق به نفع کشورهای عضو گروه 1+5 هم نیست چرا که با تشدید اختلافات علاوه بر اینکه این کشورها از منافع اقتصادی رفع تحریم ها بر اقتصاد داخلی خود محروم می شوند،با تشدید اختلافات وارد یک جنگ سرد( وشاید جنگ واقعی) با ایران هم شده و این به نفع سیاست خارجی ایشان نیست.

ولی در این بین چند کشور و گروه هستند که با شکست مذاکرات به پیروزی بسیار بزرگی دست یافته و می توانند این شکست مذاکرات را جشن بگیرند،این کشورها و گروه ها عبارتند از:

1- رژیم غاصب اسرائیل:

این رژیم که از زمان شروع مذاکرات بصورت آشکارا مخالفت خود را با حصول هر گونه توافق با ایران اعلام داشته منتظر شکست مذاکرات و تشدید پروژه ایران هراسی خود می باشد...شکست مذاکرات یعنی یک فرصت طلائی برای اسرائیل جهت تحمیل نظرات خود بر جامعه جهانی.

2-عربستان سعودی و اقمار آن

دولت عربستان سعودی که ایران را رقیب خود در منطقه می داند بصورت آشکار و نهان با روند مذاکرات اعلام مخالفت نموده و خواستار قطع مذاکرات و تشدید تحریم های ضد ایرانی می باشد...ایران در تحریم یعنی فرصت فروش نفت بیشتر برای کشورهای عربی و تقویت جریانات همسو با عربستان در منطقه.

3- داعش

هر چند که داعش فرزند خلف آل سعود است و سرنوشت این گروه از سرنوشت آل سعود جدا نیست ولی با توجه به داعیه کشور گشائی این گروه تروریستی،تضعیف ایران فرصتی بی نظیر جهت توسعه قلمرو این گروه در جنوب عراق،غرب سوریه و افغانستان فراهم می آورد.

4-نو محافظه کاران آمریکا

جناح نو محافظه کاران حزب جمهوری خواه آمریکا در طول سالهای اخیر همواره سیاست های خصمانه و افراطی نسبت به ایران داشته و از هیچ کوششی در راستای تحریم و انزوای ایران دریغ نکرده البته ریشه این نوع برخورد به سالهای بسیار دور و به زمان رژیم پهلوی در ایران و نزدیکی تاریخی شاه با حزب دموکرات و کمک های گسترده وی به این حزب برمی گردد...فراموش نکنید که جامعه ایرانی تبارهای مقیم ایالات متحده یکی از بزرگترین حامیان مالی حزب دموکرات بوده و این حزب با کمک جامعه متمول ایرانی تبارها در بسیاری از رقابت های انتخاباتی به پیروزی رسیده.

5- منافقین و گروه های معاند

گروهگ منافقین که در سالهای اخیر ضمن جاسوسی برای غرب مبادرت به سند سازی علیه فعالیت هایصلح آمیز هسته ائی ایران نموده اند به شدت از روند مذاکرات ناراحت و خواستار شکست این مذاکرات می باشند چرا که توافق یعنی خط باطل بر گزارشات کذب این گروهک منحرف.

6-افراطیون داخل ایران

این گروه که به ظاهر با تمام گروه های فوق مخالف می باشند در واقع در پوشش دفاع از ارزش ها و حقوق هسته ائی ملت ایران خواستار شکست مذاکرات و به تبع آن تضعیف جریانات سیاسی اعتدال گرا و میانه رو و ایجاد زمینه جهت بازگشت خود به عرصه قدرت می باشند.نکته جالب آن است که هر چند این گروه های افراطی در ظاهر شعار دلواپسی و دفاع از حقوق هسته ائی ملت ایران سر می دهند ولی در باطن همسو با دولت های اسرائیل و عربستان و گروه های داعش و منافقین و نو محافظه کاران عمل می کنند.

فراموش نکنیم که شکست مذاکرات یعنی به هدر رفتن زحمات تیم مذاکره کننده هسته ائی ایران و تشدید تحریم ها و حتی بیم جنگ در منطقه و همه اینها فقط و فقط به نفع دشمنان این ملت تمام می شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۰
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی