خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

از دهکده گردشگری خوانسار چه خبر؟

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴ ق.ظ

حدس بزنید این عکس مربوط به کجاست؟

  1. دهکده کوهستانی در کشور سوئیس
  2. دهکده گردشگری واقع در ارتفاعات اسپانیا
  3. دهکده گردشگری در کلرادوی آمریکا
  4. هیچ کدام

بله...هیچ کدام...البته با کمی دقت در این عکس مشخص بود این محل در اروپا و آمریکا نیست،این عکس مربوط به دهکده گردشگری و تفریحی رایان نطنز واقع در جاده نطنز-اصفهان و حوالی روستای کشه می باشد.

به نقل از سایت اطلاع رسانی این مجموعه ساخت این دهکده گردشگری تقریبأ از سال 1389 شروع شده و هم اکنون فاز یک مشتمل بر 30 واحد ویلاهای اقامتی،رستوران سنتی،چایخانه ،فست فود، مجموعه تفریحی سقوط آزاد به طول 3 کیلومترزیپلاین  و دریاچه  مصنوعی ،محوطه اسب سواری و پیست دوچرخه سواری به بهره برداری رسیده و فاز دو متشکل از تله کابین ، پیست اسکی در دست اجرا و در فاز سوم نیز هتلی پنج ستاره تاسیس خواهد شد.

این دهکده در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا و مسیر صعود به قله کرکس قرار داشته و دارای آب و هوای خشک و کوهستانی می باشد.


البته نیاز به توضیح نیست که این منطقه در قیاس با مناطق پر بارش و مرتفع غرب استان اصفهان مثل شهرهای خوانسار،بوئین میاندشت و صد البته فریدونشهر از قابلیت بمراتب کمتری جهت احداث دهکده گردشگری کوهستانی برخوردار می باشد.

از بحث دهکده گردشگری رایان نطنز خارج شویم و به خوانسار خودمان بپردازیم...الان چند سالی میشه که کلنگ احداث دهکده گردشگری خونسار توسط بخش خصوصی در مجاورت سد باغکل زده شده و علی الظاهر بخشی از کارهای زیر سازی این دهکده هم انجام شده ولی خبری از تکمیل و افتتاح این دهکده نیست و احتمالأ این پروژه نیز در پیچ و خم مشکلات مالی گیر افتاده و حالاحالاها امیدی به افتتاح این دهکده نیست.

البته اینجانب از روز اول که خبر کلنگ زنی این طرح رو شنیدم و از محل این پروژه دیدن کردم نسبت به جانمائی این طرح ایراداتی داشتم چرا که بنظر می رسید مبنای جانمائی این پروژه نزدیکی به جاده اصلی خونسار-دامنه و استفاده از چشم انداز دریاچه سد باغکل و سلسله قلل کوسیل هستش در حالیکه ساخت دهکده در پای ارتفاعات کوسیل علاوه بر اینکه امکان داشتن چشم انداز بر دریاچه رو فراهم می کرد امکان تاسیس خطوط تله کابین و سورتمه و پاراگلایدر و... را نیز فراهم می آورد و از همه مهمتر دوری از جاده مواصلاتی باعث سکوت و آرامش این دهکده شده و ایجاد دسترسی به دهکده از طریق مسیر درون شهری خیابان سرچشمه- سردشت-چهل دستگاه زمینه ساز آبادانی بخش جنوب غربی شهر نیز می شد...

حال با همه این تفاسیر تکمیل این دهکده بطور حتم تاثیر شگرفی در بحث گردشگری شهرستان خواهد داشت و افتتاح هر چه سریعتر این دهکده نیز جلوی هزینه های مازاد و  سربار ناشی از تاخیر اجرای این طرح رو خواهد گرفت لذا شایسته است مسئولان محترم شهرستان و سرمایه گذاران محترم هر چه سریعتر با اتخاذ تمهیداتی جهت تامین مالی پروژه این طرح را هر چه زودتر به بهره برداری رسانده و این پروژه را از بلاتکلیفی نجات دهند.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۹
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی