خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

آیا امسال آماده هستیم...؟

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ب.ظ

تعطیلات پس از عید فطر سال گذشته بود که خوانسار در پدیده ائی بدیع و کم نظیر میزبان  85 هزار گردشگر بصورت یکباره و یکجا شد و طبیعی بود که حضور این تعداد گردشگر آن هم از نوع گردشگر غیر حرفه ائی در شهری که هیچ آمادگی و زیر ساختی جهت میزبانی تعداد زیاد گردشگر ندارد چه هرج و مرجی را ایجاد می کند.

از ترافیک سنگین اطراف پارک سرچشمه و نبود جای پارک گرفته تا کمبود نان و ارزاق عمومی و مشکلات بهداشتی و... مشکلاتی بود که گریبان مردم و مسئولان خوانسار و صد البته میهمانان را گرفت و برای بعضی ها خاطرات بدی را بجا گذاشت.

میزبانی 85 هزار گردشگر که تقریبأ 4 برابر جمعیت شهر خوانسار است برای هر مسئولی در هر شهری ولو شهرهای گردشگر پذیر شمال کشور نیز مشکل است و لذا با توجه به قابل پیش بینی نبودن حضور این تعداد گردشگر در خوانسار نمی توان مسئولان را در این خصوص مقصر دانست ولی اگر این تجربه امسال نیز اتفاق بیفتد(که احتمالأ اتفاق خواهد افتاد) انگاه دیگر بروز چنین مشکلاتی قابل توجیه نخواهد بود.

ضرورت آمادگی کامل عوامل شهرداری و انتظامی و نیروهای داوطلب مردمی جهت ساماندهی ترافیک و اسکان گردشگران و همچنین ضرورت آماده باش اصناف علی الخصوص فروشگاه ها و نانوائی ها و همچنین و از همه مهمتر ساخت سرویس های بهداشتی متعدد و مجهز در نقاط گردشگر پذیر شهر مانند پارک سرچشمه،اطراف دریاچه سد باغکل و میدان مرکزی شهر از جمله اقداماتی است که می تواند در میزبانی هر چه بهتر خوانسار در این ایام پر تردد نقش موثری داشته باشند.

از امروز تا عید سعید فطر حدود 25 روز زمان باقی مانده که در این فرصت می توان پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی را تامین و تجهیز نمود و ارزاق مورد نیاز را جهت شرائط اضطراری تفراهم کرد...فراموش نکنید که این ایام بهترین زمان جهت تبلیغ جاذبه های گردشگری خوانسار بوده و اگر خدای ناکرده در این خصوص اهمال و کم کاری صورت پذیرد نه تنها این فرصت استثنائی از دست خواهد رفت بلکه یک خاطره بد برای گردشگران و به تبع ضد تبلیغ برای خوانسار بوجود خواهد آمد،پس تا دیر نشده برای این میزبانی آماده شویم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۲
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۳)

پره چی شی داژدین بخچ میزبانی آماده گندین؟
با این وعض گرونی و میوه کیلو 8 تیمن 10 تیمن!
بواژ کاچن ورمالمین :(

پاسخ:
انشاالله مسافرها خواهند آمد حتی اگه گیلاس بشه کیلو 25000 تومان و سیب بشه کیلوئی 15000 تومان و...
مسافرهای خونسار به عشق خنکای هوای خونسار و آب سرچشمه از کلان شهرهای داغ راهی این بهشت کوچک ما میشن و ما هم باید میزبان های خوبی باشیم
فقط امیدوارم این هجوم مسافران باعث کمبود ارزاق برای مردم بومی و آلودگی محیط زیست خونسار نشه

حرفای خنده دار میزنید آقا 
کارمندای شهرداری فکر جیب خودشونند و مشغولیاتشون زیاده حالا بیاند به فکر شهر باشند !!!!
اقای شهردار یه خورده اوضاع ادارتونا رصد کنید 
یه چند وقته دیگه باید تابلو دلال خانه رو به جای شهرداری نصب کرد 
پاسخ:
البته من از وضعیت شهرداری خونسار خبر ندارم و نمی دونم اوضاع و احوال شهرداری و کارمندهاش چطوره...البته به بچه های خوب شهرداری خونسار جسارت نباشه ولی شهرداری تهران رسمأ به مرکز دلالی و باج گیری و پول زور بگیری تبدیل شده و بقول معروف هر کی تو شهرداری تهران استخدام شده افتاده تو خمره عسل...طرف وسط تهران توروز روشن یک طبقه به پاساژ علاء الدین که روزی 10هزار نفر مشتری داره خلاف اضافه می کنه و هیچ کس تو شهرداری نمی بینه اون وقت اگه یه بدبخت ته شهرری و جاده قرچک یه آجر خلاف کار بذاره شهرداری دودمانش رو به باد میده...!


۰۵ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۴ درنگ نامه
سلام
سید جان بجا گفتی ولی فکر می کنم اوضاع بدتر بشه که بهتر نشه . چون مطمانا همون جمعیت پارسال خواهند آمد و تعداد بیشتری را هم با خود خواهند آورد و تا زمانی که زیرساختهای شهر اوضاع خوبی نداشته باشه نمیشه این چند روز رو خوب مدیریت کرد . باید به فکر زیرساختهای یه شهر توریستی خوب بود نه اینکه چهار روز قبل تعطیلات یه جلسه هماهنگی بذارند و فکرکنند همه چیز حل شدست ...

پاسخ:
البته این مطلب رو نوشتم تا مسئولان محترم حداقل امسال کلنگ احداث چهار تا دستشوئی رو بزنند شاید سال آینده تکمیل بشه...مشکل با برگزاری جلسه حل نمی شه و اگر قراره میزبان خوبی باشیم ناچار باید عمل کنیم...
خوانسار زیر ساخت گردشگری مناسب نداره و این یعنی ضد تبلیغ برای خونسار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی