خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

سازدهنی

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ق.ظ

نمی دونم چند تا از شما فیلم سازدهنی ساخته امیر نادری رو دیدید ولی احتمالأ قدیمی تر ها این ساخته بیاد ماندنی رو بخاطر دارند...ماجرای فیلم در خصوص دلباختگی حسرت بار و مجنون وار یک کودک چاق و تپل فقیر بندری به نام امیرو (امیر) به سازدهنی دوستش(عبدالله) بود ،دلبستگی عمیقی که این بچه رو تا مرز تحمیق و کولی دادن به صاحب سازدهنی پیش برد و زمینه ساز استثمار امیرو و تحقیر اون رو فراهم آورد و در انتها امیرو بعد از یک مکاشفه در پناه کشتی به گل نشسته ساز دهنی که عامل تحقیر و استثمار او و دوستانش بود رو ربوده و به دریا انداخت تا هم خودش و هم دوستاش از بند ذلت سازدهنی نجات پیدا کنند.

داستان ساز دهنی حدیث نفس خیلی از ما آدم هاست که در اثر ضعف نفس شیفته ظواهر دنیای ماده شده و تن به هر ذلت و استثماری می دهیم...در حرفه من(وکالت دادگستری)بصورت روزانه شاهد انسان هائی هستم که مانند بچه های فیلم ساز دهنی برای بدست آوردن منافع مادی و دنیوی تن به هزار و یک ذلت و کار خلاف می دهند و بعضأ بخاطر این شیفتگی نه تنها مال و آبروی خود رو از دست می دهند بلکه آزادی و جان رو هم می بازند و سر خود رو به دار مکافات می دهند.

گاهی اوقات آدم هائی مثل عبدالله فیلم ساز دهنی با صدای خوش ساز دهنی زیر جلد افراد غافل رفته و با وعده و وعید پول و ثروت و شهوت و... و ترسیم آینده درخشان ایشان رو وادار به بردگی می کنند و حسابی از این غافلان کولی می گیرند و در انتها نیز هیچ چیز به این فریب خوردگان نمی دهند.

راه رسیدن به سعادت در این دنیا همانا کف نفس و قناعت به روزی حلال و حرکت در مسیر راستی و درستی و آزادگی است و تا زمانیکه بشر به طمع هر وعده پوچ و یا منفعت دنیوی ناپاکی تن به هر ذلتی بدهد مرتبه این بشر بیش از «خر» نخواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۳
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۴)

و این خیلی غم انگیزه که بارها و بارها سرمست زرق و برق شهر بازی، همپای پینوکیو ، خر شدن رو تجربه میکنیم.
پاسخ:
آفرین
شاید پینوکیو بهترین مصداق این قضیه باشه
راستی فرمودین وکیلید ، یه سوال؟
آیا پرداخت حق الوکاله منوط به موفقیت وکیل در مورد دعویست؟ یا صرف پذیرفتن وکالت فارغ از نتیجه و رای دادگاه ، موکل را موظف به پرداخت حق الوکاله میکند؟
پاسخ:
بله 
حق الوکاله تعرفه داره و اخذ آن منوط به حصول نتیجه نیست البته در دعاوی با میزان خواسته بالا(مثلأ خواسته چند ده یا چند صد میلیاردی و مشخصأ دعاوی ملکی)حق الوکاله بصورت توافقی و مشروط به اخذ نتیجه اخذ میشه...

ممنون از راهنماییتون.
یعنی دعاوی ملکی کلا مشروط به اخذ نتیجس؟ یا در صورت بالابودن مبلغ مشروط میشه؟
پاسخ:
خواهش می کنم
دعاوی ملکی مشروط به بالا بودن حق الوکاله و شدت و ضعف ادله میتونه مشروط به اخذ نتیجه باشه (میتونه) البته ضوابط صنفی وکالت این کار رو مجاز نمی دونه و وکلأ رو از گرفتن پرونده به این شکل منع کرده...
بازم سپاس
پاسخ:
بازم خواهش می کنم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی