خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

خوانسار صنعتی؟

پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ق.ظ

یکی از مزایای امکان سنجی برای طرح های صنعتی اینه که جلوی سرمایه گذاری اشتباه را در همون مراحل مقدماتی می گیره،یعنی قبل اینکه کار اجرای پروژه شروع بشه و کلی پول صرف ساخت ابنیه و خرید تجهیزات و مواد اولیه و... بشه به شما میگه که اجرای این طرح تو این منطقه امکانپذیر هست یا نه.

در هر حال حاضر کلی مهندس بعنوان مهندس مشاور به شغل تهیه طرح های توجیهی و امکان سنجی اشتغال دارند و از این راه به سرمایه گذارها کمک می کنند ولی چون تو مملکت ما ارائه طرح توجیهی فقط در مرحله اخذ وام از بانک ها رسم شده اغلب سرمایه گذارها به این گزارش فوق العاده مهم اصلأ توجه نمی کنند.

حدود سال 86 بود که این حقیر بنا به میل شخصی خودم تو دوره های تخصصی  بلند مدت تهیه طرح های توجیهی تو دانشگاه تهران شرکت کردم و بعد از اون هم افتخار همکاری با آقایان مستوفی و کریم زاده در انجمن شرکت های مهندس مشاور سرمایه گذاری رو داشتم و با خیلی از بزرگان این حرفه آشنا شدم و بر اساس همین تجربیات و با اتکاء به دانش دوستان متخصص خود اعتقاد داشته و دارم که خوانسار استعداد کمی در میزبانی صنایع سنگین و نیمه سنگین داره و بر همین مبنا مقاله ائی تحت عنوان گردشگری تنها راه توسعه پایدار خوانسار در تاریخ 93/2/24 از اینجانب در سایت خوانسار نیوز منتشر شد.

موقعیت جغرافیائی خوانسار، این شهر را از هر جهت مستعد صنعت گردشگری و صنایع سبک مرتبط با صنایع غذائی نموده و در صورت سرمایه گذاری در چنین صنایعی و علی الخصوص صنایع غذائی مرتبط با خشکبار،عسل و لبنیات می توان برای هزاران نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد نمود.

علی الظاهر ماجرای ایجاد بزرگترین مجتمع چاپخانه ائی کشور در خوانسار هم مصداقی جهت تائید عقاید اینجانب شده و به کسانیکه معتقد به صنعتی شدن خوانسار بودند نشان داد که «خوانسار صنعتی» توهمی بیش نیست.اینکه این طرح مدتی است از سوی سرمایه گذار نیمه کاره رها شده و این موضوع که جوانانی از خوانسار در رویای اشتغال در این کارخانه هستند و بعضی ها هم خانه خود را برای اشتغال در این کارخانه وثیقه گذاشته اند و... همه و همه به ما نشان داد که این کارخانه و کارخانه هائی از این دست سنگ های بزرگی هستند که به هدف نخواهند خورد.

البته همانطور که ابتدائأ عرض شد خوانسار استعداد زیادی در میزبانی صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع غذائی داشته و در صورت تمرکز مسئولان شهرستان بر این موضوع این امکان وجود دارد که سرمایه گذاران بسیاری را از تمام نقاط کشور و حتی خارج از کشور به این منطقه جذب نمود.البته این حقیر خرداد ماه سال گذشته این موضوع رو حضورأ و با کلی آب و تاب در یک جلسه خصوصی سه چهار ساعته خدمت فرماندار سابق خونسار عرض کردم.الان هم امیدوارم فرماندار فعلی خونسار با درک درست مساله و تشکیل کارگروه تخصصی جذب و هدایت سرمایه گذاری،جلوی سرمایه گذاری های بدون توجیه در خونسار رو گرفته و سرمایه گذاران را به سمت طرح های دارای توجیه هدایت بکنند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی