خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

بلاگفا را چه می شود؟

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ب.ظ

حدود یکماه است که سرویس میزبانی وبلاگ بلاگفا از دسترس خارج شده و علی الظاهر تا یک مدت نامشخص هم معلوم نیست قادر به سرویس دهی به کاربران باشد یا نه.بلاگفا که یکی بزرگترین سرویس های وبلاگ ایران و میزبان هزاران وبلاگ فارسی می باشد دارای رتبه جهانی 223 الکسا بوده و وبلاگ های این سرویس از قدرت نفوذ بالائی در میان موتورهای جستجو برخوردار است.

طبق اعلام رسمی سایت بلاگفا علی الظاهر مشکلات فنی حادث شده در زمان انتقال سرورهای این سایت که در کشور کانادا قرار دارد باعث این اختلال بزرگ شده است ولی آنچه واقعأ ناراحت کننده است لجاجت کم نظیر مدیر این سایت در پیش گرفتن رویه های غلط و نا امن در مدیریت این سایت می باشد.آقای علیرضا شیرازی مدیر سایت بلاگفا در سال گذشته در یک جنگ بیهوده با سایر وبلاگ ها ضمن محدود نمودن امکان ایجاد پیوند به وبلاگ های غیر بلاگفائی اولین نمودهای لجاجت را به نمایش گذاشت و سپس بعد از وقوع اخلال در سایت ضمن عدم قبول انتقال سرور سایت به داخل کشور با استدلال های بلاوجه خود و ادعای عدم کارائی و کندی سرورهای داخلی از قبول رویه ایمن در رابطه با مشترکان سایت بلاگفا خودداری نمود.

در واقع متضرر اصلی این لجاجت و غفلت مدیران بلاگفا هزاران وبلاگ نویس ایرانی هستند که از دسترسی به وبلاگشان محروم شده اند.امروز وبلاگ های بلاگفائی در حال از دست دادن رنکینگ در گوگل می باشند و این یعنی یک فاجعه خاموش برای وبلاگ نویسانی که سالها برای ارتقای رتبه وبلاگشان زخمت کشیدند.

اگر مدیران بلاگفا توصیه متخصصان و دلسوزان در انتقال کل محتوای سایت به سرورهای داخلی را جدی گرفته بودند امروز شاهد این ماجرای دردآور نبودیم،اگر مدیران بلاگفا اطلاعات کاربران ایرانی خود را نزد سرویس دهنده های بی تعهد کانادائی قرار نمی دادند امروز این همه دردسر برای وبلاگ نویسان ایرانی بوجود نمی آمد.

و سخن آخر اینکه شاید بتوان سرور از کار افتاده را دوباره به کار انداخت،شاید بتوان رنکینگ از دست رفته سایت را در گوگل دوباره بالا برد و... اما آیا می توان به همین سادگی اعتماد از دست رفته کاربران را نیز باز گرداند؟این سئوالی است که مدیران بلاگفا باید پاسخ دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۳
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۱)

کمترین انتظاری که من دارم توضیح دادن موضوعه. این سکوت  کار درستی نیست. خیلی سخته باور کنم یه جابجایی از قبل برنامه ریزی شده چنین فاجعه‌ای رو موجب بشه. 
پاسخ:
کمش جان
آقای شیرازی در مصاحبه با سایت دیجیاتو در این خصوص یکسری توضیحات و دفاعیات بلاوجه و غیرقابل قبول داشتند که بیشتر نشان از تکبر و لجاجت این جوان داشت نه مسئولیت پذیری البته کمی هم حس ناراحتی هم ایشان از خودشون در کردند که بیشتر به درد خودشون میخورد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی