خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

تبعیض

يكشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۹ ق.ظ

بعضی چیزها تو دنیا هست که تحملش برای خیلی از آدم ها واقعأ مشکله...یکی از این موارد برخورد تبعیض آمیز با اشخاصه و اغلب آدم ها با هر سن و سال و سطح تحصیلات که باشند در مقابل این موضوع عکس العمل از خودشون نشان می دهند.

متاسفانه در سالهای اخیر برخوردهای تبعیض آمیز فرهنگی در سطح کشور به شدت شیوع پیدا کرده و همین مساله موجبات نارضایتی ساکنین شهرهای کوچک رو فراهم آورده...واضح بگم:آنچه در تهران و برخی ازشهرهای بزرگ مثل اصفهان،کرج،مشهد،کیش،تبریز و... امری عادی و مباح تلقی میشه تو شهرهای ک.چکی مثل خونسار حرام و ممنوع بوده و افراد و علی الخصوص جوانان به شدت از این اعمال نهی و در صورت ارتکاب تهدید وبعضأ تنبیه می شوند.

برای مثال برگزاری کنسرت موسیقی پاپ و یا سبک های غربی در خونسار با موانع بیشمار مواجه بوده و با کلی حاشیه همراه خواهد بود،مثال دیگه بحث حجاب بانوان هستش که سبک و سیاق آن با شهرهائی مثل تهران و اصفهان به هیچ عنوان قابل قیاس نیست،البته این موضوع تو فصل تابستان که شهر پر از گردشگر میشه بیشتر نمود پیدا می کنه و آدم راحتتر میتونه متوجه این فاصله بشه.

یک نمونه دیگه نوع نگاه مسئولان فرهنگی شهرستان با مسائل مربوط به فرهنگ عامه مثل جشنواره های محلی و نکوداشت ها هستش که همواره با چالش و حاشیه همراه بوده،موارد بسیاری دیگری از مصادیق برخورد تبعیض آمیز هم هستش که اغلب شهروندان و بخصوص جوانان کم و بیش از آنها مطلع هستند و واقعأ برای بعضی از همشهری های ما تحملش عذاب آور شده.

غرض از گفتن این مطلب نمک پاشیدن به زخم جوان های خونساری نبود و مخاطب اصلی من مسئولان فرهنگی هستش تا حالا که قراره مسئول جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خونسار منصوب بشه ایشان با نگاهی باز و به دور از تنگ نظری و تبعیض با جوانان خونسار رفتار بکنه...به همان شکل که با جوانان تهران و اصفهان و.... رفتار میشه،نه کمتر نه بیشتر.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۰
سیدشهاب میرشفیعی

تبعیض

نظرات  (۱)

گذشته از بحث مجوز های فعالیتهای فرهنگی که تو شهرستانها سختگیرانه تر و بعضا سلیقه ای برخورد میکنند، من فکر میکنم نحوه پوشش و حجاب از جمله مواردیه که که عرف اون منطقه عامل تعیین کنندشه.
پاسخ:
البته
اما سخت گیری در شهرهای کوچک به هزار و یک دلیل شدیدتره...فقط بحث حجاب و عرف مناطق مطرح نیست،نوع برخوردها در این خصوص اهمیت داره...برای جوان های شهرهای کوچک حق انتخاب خیلی محدوده،چیزی که خیلی از جوانها واقعأ از اون راضی نیستند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی