خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

تک نرخی

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۹ ب.ظ

از شامگاه سه شنبه 5 خرداد قیمت اغلب حامل های انرژی گران و تک نرخی خواهد شد،این گرانی مختص بنزین مصرفی خودروهای شخصی نخواهد بود و گاز و گازوئیل و... هم گران خواهد شد و در یک پروسه چند ماهه سهمیه خودروهای عمومی نیز حذف خواهد شد.
دولت با این کار هم از شر پرداخت یارانه سوخت خلاص شد و هم بخشی از درآمدهای قانون هدفمندی یارانه ها را محقق خواهد کرد و به عبارتی دولت با یک تیر چند نشان را خواهد زد و گامی بلند بسوی سبک سازی اقتصاد بر خواهد داشت،البته این اقدام دولت در راستای سیاست های انقباضی دولت در حوزه اقتصادی بوده و با توجه به طرح دولت در مهار نقدینگی باید منتظر یک دوره کوتاه مدت رکود تورمی در کشور باشیم.
البته تیم اقتصادی دولت با یکسان سازی قیمت حامل های انرژی به نوعی قصد در قطع وابستگی کشور به بنزین وارداتی را دارد تا هم دلار از کشور خارج نشود و هم دوباره پای بنزین سرطان زای مملو از بنزن پتروشیمی ها به موتور خودروهای پر مصرف داخلی باز نشده و هزینه های درمانی کشور بیشتر نشود.
البته برای مردم شهرهای کوچکی مثل خوانسار که مشکل ترافیک و یا طی مسافت های چند ده کیلومتری بین منزل و محل کار و... را ندارند مشروط به مصرف متعارف این افزایش قیمت سوخت چندان مشکل زا نخواهد بود.
فراموش نکنید که این افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده و تا زمان یکسان سازی قیمت های داخلیسوخت با قیمت F.O.B خلیج فارس ادامه خواهد داشت و احتمالأ سال آینده نیز یک افزایش 20 تا 25 درصدی در قیمت سوخت خواهیم داشت.
و در این میان فقط یک سئوال بی ربط به موضوع برای من باقی می ماند و آن هم اینکه چه زمانی پمپ بنزین دوم خوانسار ساخته می شود؟
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۴
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۲)

واقعا سوالت بی ربط بودا:)))
به نظر من خونسار پمپ بنزین دوم لازم نداره. اگر این پمپ بنزین رو به جای خلوت‌تری انتقال بدند و چند پمپ هم بهش اضافه کنند کافیه. فعلا فقط تو روزهای پر مسافر صف کوچکی ایجاد میشه و بقیه سال مگس تو پمپ بنزین پر نمیزنه.
پاسخ:
کمش جان کجای کاری؟
علی الظاهر پمپ بنزین دوم در دست احداثه و فعلأ مشکل اعتبار مانع تکمیل اجرای این پروژه شده
این هم لینک خبر...داغ داغ برای دیروزه:
هیچ جای کار:)))
من که لزومی به اینکار نمیبینم اما امیدوارم چاه فاضلابشو بدند من بکنم....:)))
پاسخ:
حالا بگذار جاش مشخص بشه بعد ادعای چاهش رو بکن
ضمنأ شما که مجهول الهویه هستی چطور چاه رو به شما کنترات بدن؟شما خودت رو معرفی بکن من خودم حفر کلیه چاه های نفت فلات قاره ایران رو به شما کنترات میدم(البته با اجازه عمو بیژن زنگنه)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی