خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

بنزین در مه

يكشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ

خبر کوتاه بود و گویا

«...سهمیه بنزین خرداد خودروهای شخصی واریز نشد...!»

علی الظاهر دولت در راستای جبران کسری منابع یارانه نقدی و دستیابی به اهداف قانون هدفمندی یارانه ها قصد در حذف یارانه بنزین خودروهای شخصی داشته و بقول وزیر نفت «همه گزینه ها در این خصوص روی میز است» و باید منتظر ماند دید تا آخر هفته چه اتفاقی میفته.

بدون شک تک نرخی شدن قیمت حامل های انرژی و حذف یارانه بنزین شوک تورمی شدیدی رو به اقتصاد تحمیل میکنه و ممکنه برای یک مدت کوتاه شاخص تورم تا 30 درصد هم افزایش پیدا بکنه و تمام دستاوردهای تورمی دولت رو به باد بده ولی با توجه به مهار نسبی حجم نقدینگی در چند ماه گذشته ظاهرأ این شوک تورمی زیاد طولانی مدت نخواهد بود.

حالا باید ببینیم بنزین تک نرخی با چه قیمتی به مصرف کننده عرضه خواهد شد و آیا با اعمال این افزایش قیمت کسری منابع یارانه نقدی جبران میشه یا نه؟

به هر حال این روزها قیمت بنزین و نحوه عرضه آن در غباری از ابهام قرار داره و بقول معروف بنزین در مه غلیظی گم شده و فقط آفتاب زمان توانائی از بین بردن این مه غلیظ رو داره...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۳
سیدشهاب میرشفیعی

یارانه بنزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی