خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

پورشه

شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۵ ق.ظ

شما تا حالا ماشین پورشه سوار شدید؟...نشدید؟...اشکال نداره چون من هم سوار نشدم ولی بعضی ها هستند که هم پورشه دارند هم مازراتی و هم آئودی تی تی و...سوار شدند.

روزنامه دنیای اقتصاد در شماره 3479 مورخ 94/2/21 خودش گزارش داد:

«بر اساس آمار، در سال 88، تعداد 232 دستگاه انواع پورشه را وارد کشور شده که در سال بعد نیز این عدد به 299 افزایش یافت تا مشخص شود یکی از لوکس‌ترین خودروهای جهان با اقبال بلندی در بازار ایران مواجه است. اقبال پورشه آنقدر بلند بود که در سال 90، واردات این خودرو به کشور نزدیک به دو برابر شد و به 569 دستگاه رسید. اگرچه آمار از کاهش ورود این خودرو لوکس آلمانی به ایران طی سال 91 حکایت می‌کند، اما در همین سال 502 دستگاه پورشه وارد شد و این در حالی بود که در این سال کشور در تب ارزی می‌سوخت و حتی برای واردات اقلامی ضروری مانند دارو نیز مشکل کمبود ارز وجود داشت. در نهایت اما انتقادها به واردات پورشه به‌عنوان خودرویی ارزبر و لوکس، آنقدر بالا گرفت که دولت مجبور به در نظر گرفتن محدودیت‌هایی برای واردات این محصول و سایر خودروهای به اصطلاح لوکس (خودروهای دارای موتور بالای 2500 سی‌سی)، شد. با این اقدام، واردات پورشه در سال 92 به 142 دستگاه رسید و طی سال گذشته نیز تنها 18 دستگاه از این خودرو وارد کشور شد. با این حال، پورشه همچنان مجوز ورود به کشور را در مدل‌های مجاز (با حجم موتور زیر 2500 سی‌سی) دارد و ایرانی‌ها کماکان خواهان این خودرو لوکس هستند.»

البته من مخالف پورشه و پورشه سواری نیستم و انشاالله وضع اقتصادی ایرانیان اونقدر خوب بشه که همه مردم پورشه سوار بشن ولی حرف امروز من رونق اشرافی گری در زمانی بود که شعار دولت عدالت گستری و رفع تبعیض و فقر زدائی بود،البته شاید پورشه سوارهای امروز همان کسانی بودند که تا قبل از دولت داش محمود سوار پژو 504 میشدن و در دوران 8 ساله دولت مهر پرور عدالت گستر داش محمود از طریق کاسبی در سایه تحریم به این موقعیت رسیدند...آدم هائی مثل بابک زنجانی که با استفاده از رانت های نامحدود و سوء استفاده از تحریم ها یک شبه مولتی میلیاردر شدند.

و در آخر یک سئوال...و آن اینکه دلواپس های امروز دیروز کجا بودند؟شاید این عزیزان دلواپس،نگران به هم خوردن بساط کاسبی تحریم ها و محرومیت از حق پورشه سواری هستند؟البته هستند معدود دلواپس هائی که واقعأ دلواپس حقوق هسته ائی ملت ایران هستند ولی این عزیزان هم توجه کنند که خدای ناکرده یک وقت هیزم آتش کاسب های دلواپس رفع تحریم ها نشوند و زیر بیرق بابک زنجانی ها و خاوری ها سینه نزنند و در آینده شرمنده خدا و خلق خدا نشوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۲
سیدشهاب میرشفیعی

پورشه

کاسب تحریم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی