خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

یارانه نقدی ما

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰ ب.ظ


نمی دونم به جان کسی که سنگ اول این یارانه نقدی رو گذشت دعا کنم یا نفرین...از روز اول که این غائله به پا شد این حقیر علم مخالفت با این کار رو به دست گرفتم و امروز بعد از چهار سال خیلی ها به حرف روز اول من رسیدند...الان دو سه ماهی هستش که دولت زیر بار پرداخت این مبلغ کم آورده و تصمیم به قطع یارانه بعضی ها گرفته،هرچند که ساز و کار این اقدام و ملاک های تعیین مصادیق افراد مشمول قطع یارانه رو مشخص نکرده و همین شده باعث نگرانی و سردر گمی مردم.

این روزها به جای اینکه یارانه نقدی نشانه «حقوق شهروندی» باشه باعث تحقیر شهروندان شده و گرفتن و نگرفتن این چندرغاز سهم مردم از پول نفت دغدغه خیلی ها...

خدا باعث و بانی این طرح کارشناسی نشده و حامیان نهان و آشکار ایشان رو یا به راه راست هدایت کنه یا نسلشون رو از روی زمین کم کنه که باعث شدند ماهانه هزاران میلیارد تومان پول بی پشتوانه در قالب یارانه نقدی تو اقتصاد ما تزریق بشه و هم باعث تحریک تورم بشه و هم شل کن سفت کن پرداخت این مبلغ امنیت روانی مردم رو سلب بکنه.

همون اول کار خیلی از متخصصان علم اقتصاد به دولت توصیه کردند تا با حذف تدریجی و با شیب کم یارانه ها و تحت پوشش قرار دادن اقشار کم درآمد از طریق نهادهای حمایتی و تشویق به صرفه جوئی از طریق پرداخت یارانه به مصارف کمتر( و اخذ مبالغ واقعی و جریمه بر مصارف زیاد و اسراف کارانه) و همچنین اختصاص یارانه به تولید از طریق کم کردن هزینه های تولید و... اقتصاد یارانه ائی کشور رو اصلاح کنه ولی دولت پوپولیستی محمود بدترین گزینه رو برای اصلاح پرداخت یارانه انتخاب کرد.

حالا هم دولت جدید به منظور کنترل تورم از طریق کنترل نقدینگی و همچنین فرار از زیر بار پرداخت ماهانه هزاران میلیاردها تومان پول به مردم چند وقتی هستش نه تنها مبلغ یارانه نقدی رو اضافه نکرده بلکه همین اندک بعضی ها رو هم داره قطع می کنه و طبق اخبار موثق دولت قصد داره در یک دوره زمانی 3-4 ساله یارانه اغلب شهروندان رو قطع کرده و با افزایش ندادن مبلغ یارانه انگیزه دریافت یارانه رو در قشر متوسط جامعه ضعیف بکنه.

عاقبت این ماجرای پرداخت یارانه ها برای اغلب ما مشخص نیست ولی علی الظاهر بوی خوشی از آخر این غائله به مشام نمیرسه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۳۰
سیدشهاب میرشفیعی

یارانه نقدی

نظرات  (۱)

وقتی قرار نیست کسی پاسخگو باشه، چه اشکالی داره از روح و روان و آسایش ملت هزینه کنند؟
پاسخ:
مشکل همینه که مردم باید همه هزینه ها رو بپردازند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی