خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

وای بر ما

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ


امشب تو برنامه مسابقه ثانیه ها(شبکه 2 سیما)مجری برنامه (علیرضا خمسه)از خانم شرکت کننده پرسید«...کتاب تاریخ تمدن نوشته کیست؟» خانم شرکت کننده اول جواب داد«مودب پور»،دومی جواب داد«آلبرت کاموو»البته جواب صحیح ویل دورانت بود که هیچ کس جواب درست رو نداد ولی چیزی من رو واقعأ ناراحت و عصبانی کرد این بود که شرکت کننده محترم ویل دورانت بزرگ رو با م.مودب پور نویسنده رمان های بازاری و چیپ و آبکی عاشقانه مقایسه کرد که البته ایرادی هم به این خانم وارد نبود چون تو مملکتی که 97(با تذکر کمش عزیز رقم پیشین اصلاح شد) درصد مردم اصلأ کتاب نمی خونند و از 3 درصد باقی مونده هم 2 درصد رمان های درپیتی و آبکی میخونند و فقط یک درصد مردم واقعأ برای افزایش دانش کتاب می خونند توقع بیش از این نمی ره...

ادعا نمی کنم ولی من خودم عادت دارم هفته ائی یک کتاب تو زمینه های مختلف بخونم و تو مترو و اتوبوس و اتاق انتظار و ... وقتم رو با مطالعه کتاب پر می کنم،خیلی دردآوره که می بینم اغلب مردم بجای مطالعه کتاب سرشون با موبایل و تبلت به گیم و وایبر بازی گرمه...

کاش از ملت انگلیس یاد می گرفتیم که روزانه حداقل نیم ساعت وقت کتابخوانی دارند و داشتن کتابخانه براشون نشانه ارزش و اعتباره...کاش یک کم از مردم آلمان یاد می گرفتیم که وقت بچه هاشون رو با کتاب پر می کنند...و وای بر ما که با کتاب و کتابخونی آزاد بیگانه ایم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۲
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۲)

اعصابت خورد شده زدی 4 درصد مردم رو نابود کردی:)))

حرص نخور هم خودت راحت باش و هم بذار مردم راحت باشند....

پاسخ:
با تشکر از تذکر بجای شما رقم اصلاح شد
البته اون 4 درصد مهاجرهای غیرقانونی افغان بودند که وجود دارند اما تو آمار نمیان...!!
کمش جان مردم ایران که کلأ راحت هستند...مثلأ همین خونسار ما فقط یه روزنامه فروشی داره که اون هم تقریبأ هیچ روزنامه ائی نداره و فقط چندتا مجله جدول داره و درآمد این دکه بیشتر از گرفتن کپی حاصل میشه تا فروش روزنامه

:(
اعتراف میکنم وقتی رو گکه قبلا صرف خوندن کتاب الکترونیک میکردم الان یا تو وبلاگا یا تو وایبر منهدم میکنم.
پاسخ:
نفس مطالعه خوبه حالا میخواد کتاب کاغذی باشه یا الکترونیک ولی وقتی ما بجای افزایش معلومات عمومی پایه فقط خبر میخونیم(آن هم اخبار موقت سطحی و غیرکارشناسی)تقریبأ از کسب دانش محروم میشیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی