خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

توضیح تکمیلی - مطلب ما عرب نیستیم

شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۵۸ ق.ظ

در پی انتشار مطلب ما عرب نیستیم در این وبلاگ برخی از دوستان به اینجانب ابراز لطف نموده و نظرات و انتقادات خود را در رابطه با این مطلب بیان نمودند که ضمن تشکر از این دوستان توضیحاتی را جهت تکمیل و رفع ابهام از بخش هائی از این مطلب خدمت خوانندگان عزیز عرض می نمایم:

هر چند که در ظاهر مطلب اینجانب رنگ و بوی نژاد پرستانه می داد اما در واقع این مطلب عکس العملی به سیاست های کلان حکام عرب و برخوردهای منفعلانه مسئولان کشور ایران بود،اینجانب نیز هیچ اعتقادی به برتری نژادی بر نژاد دیگر و قومی بر قوم دیگر نداشته و ندارم و معتقدم تفاوتی از لحاظ قومیت،زبان،رنگ پوست و دین و مذهب و...بین انسان ها نیست و همچنین معتقدم که برترین انسان در نزد خدا با تقواترین ایشان است.

از سوی دیگر به اختلافات سیاسی ایران و اعراب بر سر مسئله هسته ائی و سوریه و یمن و لبنان هم کاری ندارم و بطور کلی مخالف مداخله ایران در امور داخلی این کشورها می باشم(موضوع بحرین و عراق بواسطه وجود مرز مشترک و لزوم حفظ امنیت ایران و الزامات ژئوپلتیک از این قضیه مستثنی بوده و اتفاقأ مداخله در این کشورها را لازم و ضروری می دانم) لذا آنچه مورد نظر من بود نحوه برخورد  نژاد پرستانه اعراب با اقوام غیر عرب بود که از زمان جمال عبد الناصر و تحت عنوان ناسیونالیسم عرب بر افکار و اعمال اعراب تسلط یافت و با شروع جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران نمود عینی پیدا کرد و هم اکنون نیز به شدت ادامه دارد.

هنوز فراموش نکرده ایم که جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران با شعار حمایت از خلق عرب خوزستان شروع شد و 8 سال کل امت عرب دوشادوش صدام با ما جنگیدند...اگر کسی نژادپرستی اعراب را قبول ندارد به تاریخ روزهای اول جنگ و برخورد اعراب با زنان و دختران ایرانی در زمان اشغال خرمشهر و سوسنگرد و نفت شهر و قصر شیرین نگاه کند و از مردم اهواز بپرسد که در زمان جنگ عراقی ها چگونه با ناموس ایرانی برخورد کردند.

امروز هم مانند روزهای آغاز جنگ اشرار خوزستان در کنف حمایت دولت های عرب سودای استقلال در سر دارند...هنوز هم شاهد برخوردهای تبعیض آمیز شرطه های عرب با ایرانیان در عربستان و امارات و قطر و کویت هستیم و هنوز از دید اعراب ما غاصبان جزایر ایرانی هستیم و هنوز روی هر نقشه ائی در بلاد عربی نامی مجعول  را به جای خلیج فارس می بینیم.

من نژاد پرست نبودم ولی دیدم که چگونه شیوخ عرب امارات مال ایرانیان را در دبی و ابوظبی چپاول می کنند و ادعای مالکیت بر اراضی جنوبی ایران دارند و وقتی بعنوان گردشگر به استان های فارس و بوشهر و هرمزگان می آیند با  تطمیع مردم با پول های کلان موجبات نابودی حیات وحش ایران را فراهم می آورند و با تحریک اهل سنت این مناطق خواستار شورش ایشان می شوند.

من با عرب و عجم کاری ندارم و الگوی من هم رفتار ناشایست اعراب نیست ولی در راستای حفظ عزت و حرمت وطنم حاضر به تمکین از فرهنگ اعراب نبوده و سعی می کنم صرفأ یک ایرانی مسلمان خوب باشم.

اینجانب اگر با اعراب مشکل دارم این مشکلم ناشی از نوع رفتار ایشان و تقابل با افکار ناسیونالیستی اعراب است که همه دنیا را موالی عرب می پندارند و کل اراضی کشورهای اسلامی را ملک طلق اجداد عرب خود فرض می کنند.من بعنوان یک ایرانی حتی حاضر به اظهارنظر در رابطه با اختلافات داخلی مردم سوریه و یمن و لبنان و... نیستم و معتقدم مردم این کشورها باید در سایه دموکراسی و تفاهم با مذاکره مشکلات خود را حل نمایند و تنها کاری که از دست من برای این مردم بر می آید کمک انسان دوستانه غذائی و داروئی به این مردم زجر کشیده است.

مخالفت من با دولت سفاک عربستان است که از هیچ دسیسه ائی علیه ملت ایران دریغ نکرده به خود اجازه می دهد میلیون ها دلار در خوزستان و سیستان و بلوچستان جهت ناامنی ایران هزینه نماید و در صف اول مخالفین مذاکرات هسته ائ قرار بگیرد و کل کشورهای منطقه را علیه ایران بسیج نماید و از آن بدتر با زائران ایرانی چنان شنیع برخورد نماید که دل هر ایرانی با غیرتی بدرد آید.

به هر روی اینجانب ضمن احترام به تمامی نظارت دوستان و استقبال از ارشادات و انتقادات ایشان و همچنین ضمن برائت از هر نوع برخورد نژاد پرستانه مجددأ مراتب اعتراض خود به نقش عربستان در شهادت 8 مرزبان ایرانی را اعلام می نمایم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۲
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۱)

با شما در اعتراض به رفتار ناصحیحشون همصدام.
اما بنظرم شیوه اعتراض تقابل نیست!
پاسخ:
البته ما ایرانی ها ( واز جمله خود من) کلأ اهل تقابل نیستیم...شاید همین رفتار خوب ما باعث تجری بعضی از این همسایگان جنوبی ما شده...اگه ما با دشمنان ایران محکم برخورد می کردیم امروز شاهد این اتفاقات تاسف بار نبودیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی