خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

آخرین ضربه رو محکم تر بزن...

يكشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹ ب.ظ


یک مطلب و خوب و جالب(البته در قالب یک گلایه و یادآوری)در وبلاگدرنگ نامه  متعلق به دوست عزیزم جناب آقای ایمان نبی زاده  تحت عنوان «سالها دل طلب جام جم از ما می کرد وآن چه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد » منتشر شده که مطالعه آن را به تمام دوستان توصیه می کنم،به همین دلیل اینجانب در این مطلب قصد دارم یه چند خطی رو در حمایت از این درخت های بی دفاع خونسار بنویسم

خوانسار بی آب و درخت خونسار نیست.خوانسار بواسطه همین باغ های زیبا و درخت های گردو و چنار باغشهر شده...ای کاش حرمت این چند تا درخت مظلوم و بی زبان را نگه داریم تا قبح درخت بری و درخت کنی برای ما ریخته نشه،ای کاش اونقدر بی معرفت نشیم که تغییر کاربری باغ ها برای ما یه امر عادی بشه...ای کاش زمانی برسه که همه ما بجای درخت کنی و درخت بری،درختکار بشیم... 

من که طبع شعر ندارم ولی یک ترانه معروف از ترانه سرای معاصر کشورمون آقای ایرج جنتی عطائی رو تقدیم همه درخت های شهر خوبم خونسار می کنم(البته خواهشمند است از این شعر تفسیر سیاسی نفرمائید!!!)

توی تنهایی یک دشت بزرگ

که مثل غربت شب بی انتهاست 
یه درخت تن سیاه سربلند 
آخرین درخت سبز سرپاست 
رو تنش زخمه ولی زخم تبر 
نه یه قلب تیر خورده نه یه اسم
شاخه هاش پر از پر پرنده هاست
کندوی پاک دخیل و طلسم
چه پرنده ها که تو جاده کوچ 
مهمون سفره ی سبز اون شدن
چه مسافرا که زیر چتر اون به تن خستگیشون تبر زدن
تا یه روز تو اومدی بی خستگی 
با یه خورجین قدیمیه قشنگ
با تو نه سبزه نه آینه بود نه آب 
یه تبر بود با تو با اهرم سنگ
اون درخت سربلند پرغرور که سرش داره به خورشید میرسه منم منم
اون درخت تن سپرده به تبر که واسه پرنده ها دلواپسه منم منم
من صدای سبز خاک سربی ام 
صدایی که خنجرش رو بخداست 
صدایی که تو ی بهت شب دشت 
نعره ای نیست ولی اوج یک صداست
رقص دست نرمت ای تبر بدست 
با هجوم تبر گشنه و سخت
آخرین تصویر تلخ بودنه 
توی ذهن سبز آخرین درخت
حالا تو شمارش ثانیه هام 
کوبه های بی امونه تبره
تبری که دشمنه همیشه ی
این درخت محکم و تن آوره
من به فکر خستگی های پر پرنده هام 
تو بزن، تبر بزن
من به فکر غربت مسافرام
آخرین ضربه رو محکمتر بزن...

آخرین ضربه رو محکمتر بزن...

آخرین ضربه رو محکمتر بزن...

ایرج جنتی عطایی




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۶
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۲)

سلام بر دوست خوبم سید شهاب عزیز
از حمایت شما بی نهایت مشعوف و خوشحال شدم
خستگیم در رفت جون داداش
ان شالله بار دیگر شاهد همدلی بلاگرای شهر در مطالبه ی حقوق عامه ی مردم شهر باشیم و تاثیر این کاربران مجازی را بر برخی از مسوولین خواب رفته امان به رخ بکشیم .
پاسخ:
ایمان جان
این کمترین کاری بود که می توانستم برای حفظ و حمایت از درخت های خونسار انجام بدهم...من خودم رو موظف به حمایت از دوستان خوبی مثل شما میدونم
با بیت بیتش بغض کردم
خدا کنه قبل از اینکه دیر بشه رفتارمونو با طبیعت اصلاح کنیم
این تبری که امروز به تنه درختا میزنیم تیشه به ریشه بشریته، ولی ما عادت نداریم از نوک دماغمون بیشتر ببینیم.
پاسخ:
درخت های مظلوم و بی زبان به ما سایه و میوه و چوب و برگ می دهند و ما بی دلیل این مخلوقات مفید و زیبای خدا رو به دم تیز اره و تبر می سپاریم...این است حکایت انسان و طبیعت
چشمه های زلال ما به زباله آلوده می شوند و درختان تن آور که مظهر و سمبل خونسار هستند قطع می شوند...
این وظیفه تک تک ما انسانهاست که از درختان مراقبت کنیم
اینجانب هرچند عضو جمعیت حامیان محیط زیست خونسار نیستم ولی از اقدامات این عزیزان قاطعانه حمایت می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی