خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

با یک نگاه اجمالی و کوتاه به موضوع جاذبه های گردشگری خوانسار ملاحظه می کنیم که کل جاذبه های گردشگری خوانسار محدود به چند جاذبه گردشگری طبیعی و تاریخی بوده و خوانسار تقریبأ از داشتن جاذبه های مدرن گردشگری بطور کامل محروم می باشد.
بسیاری از شهرهای ایران با اتکاء به جاذبه های نوین دست ساز بشر مانند دریاچه ها و پارک ها،مراکز خرید،ابنیه و سازه های معماری و... مشغول جذب گردشگر هستند،برای مثال شهر همدان با دارا بودن بزرگترین سایت گردشگری تاریخی در دل شهر شامل مجموعه هگمتانه و دروازه شیرسنگی و در حاشیه شهر شامل مجموعه گنج نامه و همچنین دارا بودن مناطق خوش آب و هوا در شهر شامل دره های عباس آباد و مرادبیگ و مریانج از یک سو و دارا بودن مجموعه های بینظیر معماری در دل شهر مانند آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر و... باز هم به فکر اضافه نمودن جاذبه های گردشگری دست ساز جدید به شهر بوده و با احداث مجموعه گردشگری عباس آباد در ارتفاعات مشرف به شهر و راه اندازی تله کابین و همچنین احداث پیست اسکی و تجهیز تاسیسات سدهای هگمتانه و آبشینه سالانه هزاران گردشگر را به همدان جذب می نمایند و به تبع اقتصاد پر رونقی را نیز دارا می باشد. 

حال سئوال این است که خوانسار جهت جذب گردشگران جدید چه برنامه ائی دارد؟

بعضی از دوستان با اشاره به شهرک توریستی در حال احداث در جنب دریاچه سد باغکل از آن بعنوان یک جاذبه گردشگری یاد می نمایند حال آنکه شهرک توریستی یک جاذبه گردشگری نبوده و صرفأ یک ظرفیت اقامتی برای گردشگران می باشد و در اینجا این سئوال مطرح می گردد که گردشگری که قصد اقامت در این شهرک و یا هتل های شهر را دارد قرار است کدام جاذبه گردشگری شهر را ببیند و یا چگونه وقت خود را بگذراند.

همانطور که می دانیم گلستانکوه صزفأ چند هفته در سال میزبان گردشگران است و سرچشمه نیز فقط در تعطیلات آخر هفته تابستانی پذیرای گردشگران است پس گردشگران در سایر ایام سال از کجا باید بازدید بکنند؟ 

سالهاست که بحث احداث تله کابین و یا پیست اسکی و سایت ورزش های زمستانی در ارتفاعات شهر مطرح است ولی هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و شهر از داشتن چنین جاذبه هائی محروم مانده و از سوی دیگر بازار سنتی شهر نیز پس از سیل سال 66 تخریب شده و کاملأ از بین رفته است.

البته در رابطه با بحث پیست اسکی و مکان یابی آن با توجه به کارهای کارشناسی صورت گرفته  علی الظاهر امکان احداث آن در محدوده شهرستان خوانسار و یا منطقه گلستانکوه وجود نداشته و تنها منطقه مناسب در پشت قله کوسیل و در محدوده روستای شاولات(شاه ولایت) از توابع شهرستان بوئین میاندشت  قراردارد که خلاصه گزارش امکان سنجی آن بزودی از طریق همین وبلاگ منتشر خواهد شد لذا تنها امکان موجود اجرای پروژه تله کابین و ساخت مجموعه بام خوانسار در ارتفاعات زیر قله کوسیل و مشرف به دریاچه است که اگر همین اندک نیز اجرا گردد خود زمینه ساز تحولات شگرفی در گردشگری خوانسار خواهد بود.

به هر روی امید است چند سرمایه گذار خوش فکر و فداکار برای اجرای این پروژه ها پیش قدم شوند تا هم کمکی به اقتصاد شهرستان بشود و هم نام خوانسار در لیست مقاصد گردشگری گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

نظرات  (۲)

با سلام خدمت برادر عزیز خودم سید شهاب
آقا بسیار خوش آمدید
بسیار مشعوف فرمودید
ان شالله از بلاگرهای موفق و متداوم خوانساری باشید و قطعا هم همین خواهد بود .
از این به بعد اولین وبلاگهایی را که چک خواهم کرد اینجا خواهد بود .
موفق و پیروز باشید
پاسخ:
ایمان جان ممنون و متشکر
انشاءا... بتوانیم با هم جای خالی داش عسدا... را پر کنیم تا خوانسار بی نگاه و نشان نماند
به به. تبریک و خوشامد میگم.
خوشحالم که یه دوست تازه به جمع وبلاگای خونساری اضافه شده.
متاسفانه بلاگفا اجازه نمیده وبلاگهای بیان رو لینک کنم اما با ریدر متوجه میشم مطلب جدید دارید و میخونمتون.
با حرفتون هم کاملا موافقم. دوره زمانی گلهای لاله خیلی کمه و ضمنا یه گردشگر دوست داره جایی بره که چند چیز دیدنی ببینه. اگر تله کابینی از سرچشمه تا روی سد کشیده بشه خصوصا اکر مسیرش از کنار کوه باشه خیلی به جاست.

پاسخ:
کمش جان سلام
از لطف شما بی نهایت سپاسگذارم و امیدوارم بتوانم با این قلم قاصرم خدمتگذار مردم خوب و شریف خوانسار باشم و افتخار می کنم که در کنار دوستان عزیزی مثل شما مقیم جامعه مجازی خوانسار هستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی