خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

تحریم هویت

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۴۵ ق.ظ

آدم بعضی وقت ها یک چیزهائی به گوشش می رسه که میخواد شاخ درمیاره،یک نمونه اش همین خبر تحریم اجرای برنامه های فرهنگی روز گویش خوانساری و روز خوانسار از سوی سرپرست اداره ارشاد خوانسار :

«سرویس فرهنگی- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با ارسال نامه ای به شهردار از تحریم اجرای برنامه های فرهنگی روز گویش خوانساری و روز خوانسار خبر داد.

به گزارش خوانسارنیوز، ******* در پاسخ به رونوشت نامه شماره ۸۰۳۹ مورخ ۲۳/۱۱/۹۳ شهرداری، خطاب به مهندس اسحاقی نوشت: اجرای برنامه فرهنگی دوم اسفند روز گویش محلی (خوانساری) و بیستم اردیبهشت روز خوانسار به لحاظ این که در چندین سال قبل و سال گذشته در مسیر صحیح خود اجرا نشد از سوی امام جمعه محترم شهرستان تحریم شد. و همچنین تاکید نمودند از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ گونه مجوزی صادر نشود.

سرپرست اداره ارشاد در پایان نامه خود آورده است: خاطر نشان می سازد تقویم فرهنگی شهرستان باید به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان برسد.

شنیده ها حاکی از پیگیری ها و رایزنی های شهرداری جهت اخذ مجوز این جشن با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط گروهی از هنرمندان می باشد.

لازم به ذکر است که با توجه به نامگذاری روز دوم اسفندماه تحت عنوان روز جهانی گویش مادری،این روز با عنوان “روز انگاشتمون خوساری” در تقویم فرهنگی ابتکاری شورای اسلامی شهر خوانسار در سال ۸۹ ثبت و متعاقب آن دو جشنواره عمومی در سالهای ۹۰ و ۹۲ در خوانسار برگزار گردید.»-http://www.khansarnews.ir/?p=8916

(البته منظور از******** همان سرپرست محترم اداره ارشاد شهرستان می باشد)

اینجانب هنوز علت دشمنی و مخالفت بعضی از مسئولین را با فرهنگ عامه و جشن و شادی در خوانسار را نمی دونم شاید ایشان از شادی دیگران ناراحت می شوند و شاید هم این روزها شادی مردم را به مصلحت نمی بینند.یکی نیست بپرسه اگه مردم  در روز دوم اسفند برای پاسداشت گویش محلی خودشون مراسم برگزار کنند یا روز 20 اردیبهشت برای نکوداشت شهرشون جشن بگیرند چه جنایتی اتفاق میفته که مجوز برگزاری نمی دید.

آقای مسئول که امروز پشت میز ریاست اداره ارشاد نشستی و فردا معلوم نیست پست و مقامی داشته باشی و یا نداشته باشی،هیچ وقت فراموش نکن که در آینده باید تو این شهر و با این مردم زندگی بکنی پس آینده خودت رو فدای پست و مقام امروزت نکن و با مردم همسو و هم رای باش.

فراموش نکنید که فرهنگ عامه از دل مردمان یک سرزمین نشات می گیره و دستوری و فرمایشی نیست و کسی نمی تواند آن را به سلیقه خودش تغییر بده یا تعطیل کنه.

به هر حال مسئولان محترم چه موافق این مراسم ها باشند و چه نباشند و چه مجوز بدهند و چه مجوز ندهند این روزها بوسیله خود مردم جشن گرفته خواهد شد

این نوع اقدامات و تحریم ها و عدم صدور مجوزها بدون شک تحریم یک مراسم و یا یک جشن نیست بلکه تحریم هویت یک جامعه و یک شهر  است و کسی که برای خوشایند این و آن هویت خود را تحریم می کند بطور قطع در تلاطم روزگار همه کس و همه چیز را فراموش خواهد کرد.

خوانسارنامه-29-11-93


نظرات  (۱)

با عرض سلام . شما سر منشا این تحریما متوجه نشدی اگه دقت کرده باشید در نامه ذکر شده بدستور امام جمعه خوانسار  بوده پس بهتره قدرت تجزیه و تحلیلمونا بالاتر ببریم
پاسخ:
مهدی جان
با سلام درود بر شما

منظور من از این انتقاد گفتن به در بود تا دیوار بشنود
چون من شخصأ دستور تحریم را از زبان امام جمعه خوانسار نشنیده بودم لذا هر نوع انتقاد به ایشان مصداق عینی جرم نشر اکاذیب  می شد لذا بنده به 2 دلیل سرپرست محترم ارشاد را مستقیمأ مخاطب این انتقاد قرار دادم:
اول اینکه ایشان چرا بجای تصمیم گیری مستقل به استناد دستورات این و آن مجوز صادر نکرد ومانند کارمندهای تازه کار آسانترین کار را که همانا رفع مسئولیت بود را انتخاب کرد؟ 
دوم اینکه چرا بجای دفاع از هویت خود و خوانسار به احساسات پاک مردم یک شهر بی احترامی کرد؟
توقع من از مسئولان بومی شهرستان آن است که مستقل و مردمی باشند و همین 2 روزه تصدی شغل را نبینند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی