خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

خبر زیر به نقل از روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه مورخ 20 آبان 1394 شماره 26301 باز نشر گردیده است:

اصفهان ـ خبرنگار اطلاعات: مطالعات ایجاد شهرک‌های فن‌آوری فرآوری عناصر راهبردی، صنایع شیمیایی و تبدیل میعانات گازی و همچنین شهرک فن‌آوری اطلاعات و صنایع ارتباطی در استان اصفهان آغاز شده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان با بیان اینکه ایجاد شهرک فرآوری عناصر راهبردی در کشور مغفول واقع شده و تاکنون بیشتر به فلزات اساسی توجه شده است، به استعدادهای معدنی شرق استان اشاره کرد و گفت:‌ به احتمال زیاد شهرک فن‌آوری فرآوری عناصر راهبردی در شهرستان نایین ایجاد خواهد شد.

محمد جواد بگی افزود: با توجه به استعدادهای شهرک رازی شهرضا، شهرک فن‌آوری صنایع شیمیایی و تبدیل میعانات گازی در این شهرستان ایجاد خواهد شد. او ادامه داد: شهرک فن‌آوری اطلاعات و صنایع ارتباطی نیز در منطقه غرب استان ایجاد خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به شهرک فن‌آوری اصفهان که در شهرک صنعتی بزرگ اصفهان واقع است و امسال افتتاح خواهد شد، اشاره کرد و گفت:‌ گرایش این شهرک تولید مواد نو (نانو مواد، بایو مواد و کاتالیست‌ها) است. 

بگی، رویکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان و همچنین حرکت در مسیر صادرات‌گرایی و رقابت‌پذیری بین‌المللی اعلام کرد، افزود: صنایع کوچک استان باید بتوانند همپای صنایع بزرگ و متوسط در عرصه تولید داخلی و صادراتی فعالیت کنند. 

وی، ایجاد کلینیک‌های کسب و کار در تمامی شهرک‌های صنعتی استان را لازم دانست و گفت:‌ این کلینیک‌ها در برخی شهرک‌ها به صورت سیار و در بعضی دیگر مستقر خواهند شد.

او، یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان اصفهان را کم آبی اعلام کرد و افزود: صنعتگران در تأمین آب مورد نیاز واحد صنعتی خود دچار مشکلات زیادی هستند و این موضوع از عهده مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان خارج است و برای حل این مشکل باید در مرکز تصمیم‌گیری شود. او گفت: خرید آب به قیمت گزاف برای بخش صنعت به هیچ‌وجه توجیه اقتصادی ندارد.

تشکیل خوشه عسل در خوانسار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان خوانسار قطب تولید عسل کشور است، از تشکیل خوشه عسل در این شهرستان خبر داد. بگی به اقلیم بی‌نظیر خوانسار اشاره کرد و گفت:‌ به منظور جلوگیری از ایجاد عوارض آلایندگی صنایع و حفظ محیط‌زیست این شهرستان، به جز صنایع غذایی که در راستای تکمیل فرصت‌های اقتصادی منطقه است، صنایع دیگری در شهرک صنعتی خوانسار مستقر نخواهد شد.

او در ادامه، راه‌اندازی پرتال شرکت‌های صنعتی و همچنین تقسیم‌بندی استان اصفهان به 5 منطقه مدیریتی را از برنامه‌های این شرکت برای تسهیل امور صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اعلام کرد و گفت: کوتاه‌ترین راه ممکن برای کاهش بروکراسی اداری و تسهیل امور صاحبان صنایع، الکترونیکی کردن فرایندها است و صاحبان صنایع از این پس می‌توانند درخواست‌های خود را با اتصال به شبکه اینترنت و از طریق پرتال شرکت اعلام کنند و نیازی به مراجعه آنان به مرکز استان نیست.

او در ادامه افزود: زمین‌های راکد واقع در شهرک‌های صنعتی از طریق واحد حقوقی شرکت شهر‌ک‌های صنعتی استان تعیین تکلیف خواهند شد و اگر ساخته نشود و به بهره‌برداری نرسد، خلع ید شده و به سرمایه‌گذاران جدیدی که واجد شرایط هستند واگذار می‌شود.

وی گفت: در شهرک صنعتی خوانسار 27 پلاک راکد وجود دارد که صاحبان آنها تاکنون برای ساخت و بهره‌برداری آن اقدامی انجام نداده‌اند. بگی با اشاره به اینکه اسناد مالکیت تمامی شهرک‌های صنعتی استان دریافت شده است و در حال تحویل به متقاضیان است گفت:‌ اسناد مالکیت شهرک صنعتی استان نیز به مرور تحویل داده می‌شود.

او بر تشکیل خوشه لبنیات در شهرستان گلپایگان هم تأکید کرد و گفت: اقتصاد منطقه بر پایه کشاورزی و دامداری است و این شهرستان باید در فرآوری محصولات غذایی دانش بنیان در کشور مطرح شود.

بگی گفت: ظرفیت‌های زیادی برای اشتغال در گلپایگان وجود دارد و این شهرستان با 3 استان هم مرز است و قابلیت داشتن یک منطقه ویژه اقتصادی نیرو محرکه و صنایع فلزی را دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی