خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

شهری ها

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ق.ظ


دیروز وسط مباحثه(یا شاید مجادله)وبلاگی با کمش در خصوص مقایسه خونسار با محلات شمیران و لواسان!!!!یک هو یه پیامک از مهندس کامران میرمحمدی برام اومد با مضمون راه اندازی اتاق فکر توسعه خوانسار،کلی ذوق کردم و رفتم دنبال پیگیری خبر...

یک کار بکر و درجه یک که نمونه اش رو کمتر جای کشور دیدم حسابی از این برنامه خوشم آمد که وسط خوندن مطالب مندرج در وب سایت اتاق یک جمله نظرم رو به شدت جلب کرد...در مطلب زیر ساخت گردشگری 4،ذیل سرفصل فرهنگ سازی و آموزش شهر گردشگر پذیر بند6 جمله« عدم فروخت زمین به شهری ها» نظرم رو جلب کرد که احتمالأ منظور نویسنده عدم فروش زمین به شهری ها بود...!!!

هر جور با خودم فکر کردم نتونستم منظور این جمله و ایده رو آن هم ذیل سرفصل فرهنگ سازی و آموزش شهر گردشگر پذیر درک کنم ولی از ظاهر جمله میشه چنین استنباط کرد که منظور نویسنده یکی از موارد زیر بوده:

1- ممنوعیت فروش زمین به شهری ها در خونسار ولو اینکه خریدار شهروند(شهری)خوانسار باشد و به تبع جواز فروش زمین صرفأ به روستائیان ولو اینکه خریدار از اهالی روستاهای سایر مناطق کشور باشد.حالا اینکه شهری و یا روستائی بودن فرد رو چگونه تشخیص بدهیم این دیگه کار حضرت فیله...

2-ممنوعیت فروش به کلیه شهری های کشور به استثناء شهروندان خونسار چون خونسار شهر به حساب نمیاد و کلأ خونسار یک روستای بزرگ هستش...!

3-ممنوعیت فروش زمین به شهروندان شهرهای بزرگ نظیر تهران و اصفهان و...

حالا خود شما قضاوت کنید منظور ایده پرداز نابغه از ممنوعیت فروش زمین به شهری ها چی بوده...البته این ایده نه قانونأ و نه عقلأ عملی نیست چون هم مغایر قوانین موضوعه کشور هستش و هم اینکه اگه چنین طرحی بر فرض محال تصویب و عملی بشه قیمت زمین های خونسار بواسطه نداشتن مشتری(و یا عدم صلاحیت مشتری)در بهترین نقطه شهر به زیر 100 هزار تومن کاهش پیدا می کنه...

حالا یه سئوال:مگه میزان فروش زمین و خانه و آپارتمان به شهروندان سایر شهرها در خوانسار چقدر هستش که برخی رو مجاب به طرح چنین ایده غیرعقلائی کرده...؟مگه در طی سال چند تا زمین تو خونسار معامله میشه و چقدر خونسار در معرض هجوم زمین خوارها قرار داره...؟من بعضی از املاک رو تو خونسار سراغ دارم که علیرغم قیمت مناسب 2 ساله که هیچ خریداری براش پیدا نشده...اگه از تخریب باغات و تغییر کاربری ترس داریم راهش ممنوعیت فروش ملک به شهری ها و یا شهروندان سایر شهرها نیست بلکه راه حل این مشکل افزایش نظارت توسط دستگاه های ذیربط و تقویت پلیس ساختمان و تخریب املاک خلاف ساز هستش وگرنه کل ویلاهای تحت مالکیت اجنبی ها(شهری ها) در خونسار 1000 تا هم نیست...

و کلام آخر اینکه:

اینجور فکرها و طرح ها ضد توسعه و مغایر با اهداف گردشگرپذیری و فرهنگ مواجهه با گردشگران هستند و اولین گام در جهت توسعه فرهنگ گردشگرپذیری در خوانسار باید زدودن همین افکار غلط از ذهن مردم خوانسار باشه...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۸
سیدشهاب میرشفیعی

شهری ها

ممنوعیت فروش زمین

نظرات  (۶)

اتفاقا این بند توجه من رو هم جلب کرد. با نظر شما موافقم. کاش پیشنهاد دهنده دلایلش رو بیان کنه.
پاسخ:
یکی از درخواست های من از دست اندرکاران اتاق فکر توسعه خونسار بیان طرح های پیشنهادی به همراه گزارش توجیهی درخصوص آن طرح هستش...ارائه پیشنهاد خیلی خیلی آسان و راحته اما توجیه طرح فوق العاده دشوار
فکر کنم منظور نویسنده همون عدم فروش به مسافران متمول غریبه است . شاید دلیل بیان این حرف وجود مواردی عینی است که شخص متمول به سرعت پس از علاقه مندی به یک باغ و زمین کشاورزی آن را خریده و به ساخت و ساز و دیوار کشی نامتعارف دست زده و....
که من هم با شما موافقم . اینجور موارد باید دنبال افزایش نظارت و ... بود نه ممانعت از خرید مسافران
گاهی ( خصوصا در ابتدا که کمیت بیش از کیفیت به چشم می آید ) یادمان می رود نظرات و ایده ها را سبک و سنگین کنیم . در موردش بحث و تحقیق کنیم و سپس ما حصلش رو منتشر کنیم . شاید هم قرار بوده این موارد مذکور را در ادامه مورد جرح و تعدیل قرار دهند .

پاسخ:
ایمان جان
من هم با زمین خواری و ویلاسازی در باغات کاملأ مخالفم...ویلا سازها هم طبیعت رو خراب می کنند و هم فرهنگ مردم بومی رو...البته جلوی خرید و فروش زمین رو ه نمیشه گرفت،ولی جلوی تخریب باغ ها رو میشه گرفت،متاسفانه اغلب باغات خونسار در پهنه های شهری (بافت شهری) و دارای تراکم ساخت قرار دارند و مشخص نیست متکفل نظارت بر تغییر کاریری ها شهرداری هستش یا جهاد کشاورزی و اداره امور اراضی...
من از مقدار ویلاسازی های موجود در خونسار اطلاع ندارم ولی فکر نمی کنم خیلی زیاد باشه
حالا ببین یگ کارید کره همون نشته واچن برند کرنده :)
پاسخ:
لطفأ تقلب...من خونساری بلد نیستم:(
دیگه باید خونساری هم یاد بگیری سید جون

پاسخ:
چشم...فقط یه دوره آموزشی برای من بگذارید تا من هم خوساری یاد بگیرم
بین: ببین
یگ: یک
کارید کره ، مخفف کاری ادکره : کاری انجام میدی
همون : هنوز
نشته :نرفتی
واچن: اونجا
برن: بیرون
د کرنده، مخفف ادکرنده :کنند

جلسه بعد کوییز :))
پاسخ:
دست شما درد نکنه
چشم برای کوئیز آماده میشم
ولی چرا دوستان خونساری جهت آموزش گویش خوساری یک کار منسجم انجام نمی دن؟
چرا یک وبلاگ تخصصی جهت آموزش گویش خونساری به امثال ما راه اندازی نمی شه؟
از اونجایی که مامان و بابا تو خونه فارسی حرف میزنند منم با کلی ممارست و تکاپو موفق شدم یکم یاد بگیرم ولی بجای اینکه تشویقم کنند هروقت جلو خونساری های خفن ،خونساری حرف میزنم کلی بهم میخندند و توصیه میکنند دیگه اینکارو انجام ندم :(
از اینرو این کارو باید به اساتید اهل فن سپرد.
پاسخ:
مهم اینه که خونساری حرف می زنید و خونساری بلدی...از اینکه میتونی خونساری حرف بزنی (هر چند دست و پا شکسته)خجالت نکش...اصالت به بلیغ سخن گفتن نیست...ای کاش من هم خونساری بلد بودم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی