خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

خوانسار نامه

وبلاگ تحلیلی،انتقادی خوانسار

تحلیل و انتقاد سازنده وظیفه و رسالت ما و ساختن خوانساری آباد هدف ماست.

طبقه بندی موضوعی

اندر احوالات خوانسار-بخش نخست

دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ق.ظ


سایت دانش آموختگان دبیرستان شریعتی خوانسار در اقدامی جالب جلسه پرسش و پاسخ وایبری با جناب آقای شفعتی فرماندار محترم خوانسار داشتند،پرسش و پاسخ های مطروحه در این جلسه حائز نکات جالبی در خصوص مسائل مختلف شهرستان خوانسار بود و برهمین اساس خوانسارنامه طی این مطلب به بررسی این نکات خواهد پرداخت.

جناب آقای شفعتی که به حق یکی از محبوبترین و مردمی ترین فرمانداران چند سال اخیر شهرستان خوانسار است دارای زیرکی و فراست بسیار بالا در پاسخگوئی به سئوالات می باشند،بدین نحو که در مقام پاسخ به سئوالات با ایجاد نوعی تعلیق در ذهن شنونده و پاسخ های بعضأ دوپهلو از زیر بار پاسخگوئی به بعضی از سئوالات فرار نموده و سئوال کننده را کماکان در بلاتکلیفی نگه می دارند،با این همه در این جلسه پرسش و پاسخ به مباحث و مسائل بسیار مهمی در خصوص خوانسار پرداخته شد که برای نمونه به موارد ذیل می توان اشاره داشت:

1-زیرساخت های حمل و نقل شهرستان(راه و راه آهن)

عاقبت مشخص نشد که هدف از اجرای نیمه کاره کنارگذر شرقی خوانسار حل مشکل ترافیکی شهر بود یا توسعه عرضی شهرستان؟...همچنین جزئیات اجرای کمربندی خوانسار نیز مشخص نشد و در انتها فقط یک سئوال بزرگ برای ما باقی ماند و آن هم اینکه کنارگذر چیست و کمربندی خوانسار کجاست؟البته فرماندار محترم تلویحأ با تبری جستن از طرح فاقد توجیه تونل خوانسار-بوئین میاندشت که همانند غده ائی سرطانی به جان خوانسار افتاده خود را از پاسخگوئی در این خصوص خلاص نمود چرا که تقریبأ همه مردم و مسئولان خوانسار به بی فایده بودن این تونل کذائی برای خوانسار اذعان دارند ولی چاره ائی جز تکمیل آن برای مسئولان باقی نمانده.

اینکه هنوز در بحث توسعه راه ها تکلیف کمربندی مشخص نیست و کنارگذر نیز فعلأ نیمه کاره رها شده و فقط بعنوان جاده سلامت از آن استفاده می شود و موضوع دوبانده کردن محورهای اصلی شهرستان نیز به کندی پیش می رود خود جای تأمل بسیار دارد.یکی از تناقض های پیش روی مسئولان در احداث کمربندی مساله عدم عبور و اقامت مسافران از خوانسار در صورت احداث کمربندی می باشد،بسیاری از مردم خوانسار بر این عقیده هستند که در صورت احداث کمربندی در خارج از محدوده شهری خوانسار آسیبی جدی به بحث گردشگری خوانسار وارد خواهد آمد و بر اساس همین ترس بود که موضوع احداث کنارگذر به جای کمربندی پیش کشیده شد تا خوانسار هم از شر کامیون ها و تریلی های عبوری خلاصی یابد و هم گردشگری خوانسار دچار مشکل نشود و از سوی دیگر با احداث این کنار گذر چند صد هکتار زمین ذخیره نیز به محدوده شهری خوانسار اضافه گردد.

البته تکلیف راه آهن نیز در این بین کاملأ مشخص است...با توجه به عدم قرارگیری خوانسار در کریدور حمل و نقل ریلی کشور تا 100 سال دیگر نیز راه آهن به خوانسار نخواهد آمد و بطور کلی باید اندیشه ایستگاه راه آهن خوانسار را از سر به در کرد.

به هر روی در شرائط فعلی لزوم اولویت بندی پروژه های مرتبط با زیرساخت های حمل و نقل در خوانسار بیش از هر زمان دیگر احساس می گردد و لازم است مسئولان با دقت بیشتری به مباحث توسعه راه های اصلی و فرعی شهرستان توجه نمایند.

این مطلب ادامه دارد...



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۲
سیدشهاب میرشفیعی

نظرات  (۲)

۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۷:۱۷ درنگ نامه
سید جان قدم نورسیده به خیر . مبارکا باشه : این یه شیرینی ما طلبکار
سید جان زیارت قبول : این ما یه سوغاتی طلبکار
سید جان بازگشتتون مبارک : اینم ما چیزی نمی خوایم
پاسخ:
باز هم دستت درد نکنه که حداقل برای بازگشت مجدد ما به وبلاگستان چیزی نخواستی:)
چشم شیرینی و سوغات شما محفوظ...
مشهد دائمأ به یاد همه دوستان بودم علی الخصوص روز آخر که در اتفاقی نادر حرم فوق العاده خلوت بود و تقریبأ داخل حرم چند نفری بیشتر نبودند و برای اولین بار به راحتی دستم به ضریح مقدس آقا رسید و کلی برای همه دعا کردم.
ما که اثری از دعات ندیدیم داداش... هیچ تغییری در وضعیت اسفبارمون به وجود نیومد. موقع دعا وضو داشتی؟

اما موافقم که مسئله راه‌ها تو خونسار به فاجعه نزدیکه. خیابونهای شهر واقعا تحمل دو روز تعطیلی رو ندارند. و بدتر اینکه هیچ برنامه میان مدتی برای حل موضوع هم دیده نمیشه. هنوز یه خیابون عریض درست و حسابی برای شهر تعریف نشده و کنار معابر فرعی هم با همون عرض کم ساخت و ساز انجام میشه...
تو روزهای تعطیل ما از خونه بیرون نمی‌یایم که تو ترافیک گیر نکنیم...
پاسخ:
کمش جان،من گفتم دعا کردم نگفتم که مستجاب الدعوه هم هستم:)من اگر دعام می گرفت که الان حال و روزم این نبود...
مسئولان خونسار هنوز تو پارادوکس جذب گردشگر گذری و یا ساخت راه های جایگزین مثل کمربندی و کنارگذر گیر هستند...آخه کی گفته با درست شدن کمربندی گردشگر به شهر وارد نمیشه؟کسی که مقصدش خونساره اول و آخر به شهر وارد میشه و به کمربندی و کنارگذر و دالان سبز و... کار نداره
مشکل اصلی گردشگری شهر همین مسافرهای آخر هفته ائی هستند که فقط آخر هفته های تابستان جهت اطراق به شهر وارد میشن و بدون اینکه ریالی خرج کنند فقط برای مردم ترافیک و مزاحمت درست می کنند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی